SuperJan Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Har akkurat formatert maskina og lagt inn Windows 2000 Pro, og den er sinnsykt treg i oppstarten. Den bruker helt seriøst rundt 2-3minutter. Men i Windows går den smooth. Har hatt Win2k på dette systemet før, og da var det ikke sånn. Noen tips? Systemet: POV GF4 Ti4200 512mb DDR RAM Asus P4S8X P4 2,8ghz Tror ikke det er no mer viktig... På forhånd takk, Jan-Sølve Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Men i Windows går den smooth. Hvilket windows ?? Var det ikke Windows 2000 du sleit da ? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Men i Windows går den smooth. Hvilket windows ?? Var det ikke Windows 2000 du sleit da ? det var oppstart som var veldig treig da mens windows virker fint tror jeg han mener Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg har også en PC som er utrolig treg i W2K - da primært i oppstarten. Jeg kjører dual-boot med XP og dette starter raskt og fint. Jeg har også en annen PC, en Pentium III - 667Mhz og denne starter W2K mye raskere enn den andre PCen som har AMD XP 2100+. Skjønner ikke helt hvorfor jeg heller... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det er riktignok slik at jeg selv kjører 3 stk pc med Win2K Pro og det er noe forksjell på boot time på de men jeg tror det ligger i nettverkinstillinger men så lenge det er 100% stabilt får det heller gå litt tid på boot i forhold til ustabile systemer ... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 min w2k server er rar.....skal eg gjøre enkle windows ting, som å starte paint..browse HD eller spele så går det fint, men oppstarten tar 5 minutter og ctrl+alt+del tar 3 minutter før det skjer noko Lenke til kommentar
sokk Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det er ikke nødvendigvis noe feil. Windows 2000 bruker usannsynlig lang tid på å sjekke om det er disker på ide-kanaler som ikke har disker tilkoblet. Du kan fikse dette ved å gå inn på Device Manager -> IDE controllers (eller noe) -> Primary og Secondary. Gå inn på disse og velg "None" (eller noe i den duren) på de kanalene du ikke har ide-enheter tilkoblet. (Med det samme kan du sjekke om de enhetene du har bruker DMA; DMA anbefales!) En annen mulighet er at DHCP står på; uten en DHCP-server på nettverket. Det kan medføre litt venting. [edit] Ps. Ikke glem å skru på disse kanalene hvis du en gang i tiden setter inn en ny disk. - sokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå