mau5trap Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Heisann. Er relativt fersk med FL studio. Når jeg går inn på Piano roll og skal lage en melodi, så har som regel lyden jeg har "tegnet" opp lagt seg nøyaktig på strekene, og vært nøyaktig én, to, tre, fire osv linjer store. (klønete forklart i mangel av "fagutrykk"). Jeg hater å måtte bruke tid på å fin instille slik at en tone legger seg på nøyaktig f.eks 2 sekunder, istedenfor 2 sekunder + X hundredeler. Er det en rar option jeg har klart å skru på uten å mene det, og evt hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei! Til høyre for play, stop og ta-opp knappen står det tempo og pat... se enda lenger til høyre hvor du har de åtte alternativene som repeat, metronom osv... også ved siden av de er det en sånn drop-down boks som det står "snap" under... den står sannsynligvis på "none".. sett den til "line" (tror jeg det skulle være) så er du good to go Der kan du forøvrig velge hvor nøyaktig du vil at PCen skal "snappe" tonene sammen, line er den som er mest vanlig! Lykke til videre med musikken! Andak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå