myhken Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei. Jeg har en WD 750GB disk som jeg bruker til backup på stue pcen min. Jeg har en ledig SATA kabel og strøm kabel som jeg kobler disken på en gang i blant for å ta backup. Ellers ligger disken i en antistatisk pose i et skap. I dag da jeg koblet den på (slår av pcen, kobler til kablene og slår på igjen) får jeg opp melding i oppstart. Den sier S.M.A.R.T status BAD. Take backup and replace. Disken fungerer når jeg har startet opp, og jeg kan overføre filer, slette filer etc. Men da jeg tok en diskkontroll gikk det utrolig sakte, så noe feil er det kanskje. Er det noe jeg kan gjøre eller er disken tapt? Det er ingen stor krise, har nok av disker, men litt kjedelig å miste 750 GB liksom.... Heldigvis tok jeg den ut av tjeneste bare for et par uker siden, etter å ha stått i stue pcen gående 24/7/365 i ca to år. Så den har kanskje gjort sitt. Men setter pris på noen tips om dere har noen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Håpet er nok ute for den disken, nå startet den med å lage trøbbel i Vista også, og jeg får opp meldinger hele tiden om at disken er gåen, og at jeg må ta backup. Så det var en 750 GB disk til de evige jaktmarker. 2 år med 24/7/365 må ha tatt på, eller så har den fått noe statisk elektrisitet etter jeg tok den ut av pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå