Gå til innhold

Nokia N97 vs SonyEricsson X1? (Jobb telefon)

P0nduz

Anbefalte innlegg

Hei

Etter å ha sett litt rundt på nettet etter en arvtaker til min iPhone 3G har jeg kommet fram til at det enten blir en Nokia n97 eller en x1.

Telefonen skal brukes i jobbsammenheng mot exchange, Det er også viktig med godt batteri begynner å bli lei av å lade iPhone 2-3 ganger om dagen...

Så hvilken av disse telefonene vil være best? N97 er jo en del nyere så vurderer og gå for denne pga det men x1 har norske bokstaver på tastaturet.

Så hvilken av disse vil passe meg best?

Takker på forhånd for svar

JC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til x1 men har brukt en n97 i ca en måned nå.

Forholdsvis god batteritid og kjapp i programmene etter siste software oppdatering.

Den har æøå på qwerty-tastaturet. Men for å bruke de må man holde inne funksjonsknappen.

Den er plassert på samme side av tastaturet som æøå bokstavene. Dette er veldig knotete.

Ellers er jeg veldig godt fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Har brukt mange Windows mobile basserte telefoner og er egentlig godt konfotabel med systemet, men føler jeg kanskje får til mer med s60 systemet da jeg er enda mer konfortabel med dette. tror rett og slett det blir en n97 på meg:)

Tja, jeg har selv Xperia og har prøvd N97. Det er to helt forskjellige telefoner. N97 er en sinke i forhold til Xperia. Xperia med Spb mobile shell 3 er en vinner, og jeg nøler ikke med å fastslå at den er totalt overlegen N97. Kjøper du den engelske utgaven, får du den for ca 3800,- nå, og det er rett og slett et røverkjøp. Å flytte æ,ø og å til lett tilgjengelige plasser krever kun en liten editering i en tekstfil. Alle klarer det.

Xperia har 256 MB Ram, mot N97 128Mb, og har en langt raskere cpu. Kameraet tar forøvrig forbausende gode bilder til et 3,2MP kamera. Men den virkelige rosinen i pølsa er at du kan oppgradere denne telefonen med hvilken som helst ROM du måtte ønske, så den dagen du blir lei av din Xperia, så er det bare å finne en annen ROM :) Tipper at xda-developers.com kommer med en Xperia X2 rom til X1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...