gecho Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det er jo ikke nytt at man kan ha to - tre sjermer på PC'n i dag. Hvordan skal det arrangeres? Må man ha et spesielt sjermkort, - eller kan man bruke tilleggskort? Hvilke kort er aktuelle? Hva med program som styrer det hele, må man ha det? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 mitt C3D radeon9500 128mb fungerer helt perfekt med 2 skjermer. bruker DVI->CRT adapter på den. greased lightning! Win2000 og WinXP klarer fint å kjøre det uten ekstra program, men jeg bruker "Ultramon" for å få litt mere kontroll +taskbar på monitor2 Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 De fleste nye video kort støtter vel 2 skjermer. Skal du ha 3 så er det bare Matrox Pharelia som støtter dette.?? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 tror bare det er noen av de nyeste matrox-kortene som støtter trippelskjerm EDIT: han overt kom meg i forkjøpet Lenke til kommentar
gecho Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Takker for svarene. På mitt Creative 3D blaster Nvida 4200Ti 64MB er det tre utganger. I tillegg til den vanlige sjermutgangen et det en litt større rektangulær utgang og en liten rund utgang. Hva er egentlig disse utgangene (en digital utgang?), - og kan jeg kople til en sjerm nummer to der? Lenke til kommentar
qrow Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 1 analog utgang til skjerm 1 digital utgang til skjerm 1 s-video til TV/Video ut Men bare 2 av utgangene kan brukes samtidig Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 den lille runde: tv-ut den lille "firkantede": digital skjermutgang den store "firkantede": analog skjermutgang du må isåfall ha et tv-vga adapter på den runde, men da vil du bare kunne få samme bilde som på en av de andre portene Lenke til kommentar
gecho Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 1 analog utgang til skjerm1 digaital utgang til skjerm 1 s-video til TV/Video ut Bra. Men hva skjer om jeg kopler til to sjermer samtidig, - vil det fungere, -og i så fall, - vil det fungere godt? Så kan jeg bruke to av de samtidig. Men er det ikke den lille rektangulære som er analog, - den som er blå og som er en "gammeldags" sjermutgang? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 ved hjelp av software for skjermkortet (som antageligvis fulgte med på cd hvis du kjøpte retail) kan du velge om du vil vise det samme på begge skjermene, eller om du vil få et større skrivebord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå