Gå til innhold

Lav-profil (høyde) HiFi forsterker?

Anbefalte innlegg

Jeg bygger om et lite anlegg til soverommet, og trenger i den forbindelse en liten forsterker. Kvalitet og lydstyrke spiller nesten ingen rolle, her er det kun størrelsen som teller :-)

Jeg er på jakt etter en forsterker med helst sølv front som ikke bygger høyere enn en normalhøyde dvd-spiller! Den bør helst ha normal bredde for hifikomponenter, det ser endel finere ut da.

Radio trengs ikke, surround trengs ikke - vil egentlig ikke ha da det kun koster mer penger.

Ikke foreslå mini/mikro anlegg. Høyttalere, dvd-spiller, satelittmottaker er montert og virker, men den gamle, utgåtte forsterkeren er død og ikke reparerbar... Trenger en ny, men kan ikke finne en som er lav nok!

Edit: Skrivefeil

Endret av GeirNord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
....Jeg er på jakt etter en forsterker med helst sølv front som ikke bygger høyere enn en normalhøyde dvd-spiller! Den bør helst ha normal bredde for hifikomponenter, det ser endel finere ut da....

Så spørs det hvor høy en dvd-spiller er. :)

Full bredde og lav profil er vanskelig, når man kommer ned rundt 5 cm blir de jeg vet om halv bredde. Nuforce er jo lav (4,5 cm), men bare halv bredde. Hva med pre + power? LINK

Creek Destiny er 7 cm LINK

ROTEL har flere på 7,2 cm LINK

Audiolab 8000S er 7,4 cm LINK

Onkyo A5VL er 8 cm høy LINK

Naim er fine, men kun i svart.

Hva slags forsterker hadde du tidligere?

Lenke til kommentar

Finnes mye i lav-profil, men har du vurdert en t-amp? De skulle være små nok til å snike seg gjennom selv den hardeste waf-inspeksjon.

Du finner de til rundt 1500-3000 avhengig av litt forskjellige faktorer og leverer stort sett rundt 10w som holder til vanlig bruk på de fleste høyttalere som skal stå på soverommet. Gjerne bakgrunnsmusikk etc og ikke festnivå. Er på størrelse med en pakke smør, av den laveste typen.. Blir ikke mindre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...