Mørtis Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Har en 90-mod Audi 90 Coupe Quattro som jeg nettopp skifta støtdempere foran på. Det var montert oljedempere på den fra før, men monterte nye gassdempere nå. Men når jeg prøvde bilen så kom det noen dunkelyder fra begge sidene når jeg kjørte i humper. Bildet viser hvordan toppen av demperne ser ut nå. Er det dette som er feilen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ja, den toppen der så jo helt feil montert ut. Dempern vil jo dette ned når bilen løfter seg. Har du montert lager/topp under riktig da? Lenke til kommentar
Mørtis Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Alt er montert likt som det var, og godt skrudd fast. Er enig i at det ser helt feil ut, men har sett på andre forum, og der blir det skrevet at det skal være en glipe der. Noe jeg er litt usikker på.... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Nei, det tviler jeg på, da dempern ikke sitter fast i noe i toppen, men henger litt løst. For meg så virker det som om noe av det under er montert feil, slik at fjærene skulle vært mer pressa sammen så du hadde mer gjenger igjen på toppen. Lenke til kommentar
Mørtis Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Skjønner hva du mener, men den er ikke noe mer å skru på. Og alt er montert rett, altså likt som det var. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Så det stod slik de gamle og? Godt mulig det er riktig, for jeg kjenner ikke den bilen, men det virka en smule snodig. Dunkelyder kan jo være fjærbeinslager som lager. Dunkelyder på lett ujevn vei kan være stab-stag Endret 5. september 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Mørtis Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Glemte å se etter på den første demperen jeg skifta. Men den andre demperen var lik som på bildet, før jeg skifta den. Men har ikke opplevd noe ulyd fra de forrige demperne. Det er ikke stab staket, da det lager en annen lyd. Og fjærbeinslager er også utelukket. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Da er det stort sett bare bærekula jeg kan tenke meg lager den lyden, så lenge det andre er på plass. Lenke til kommentar
Mørtis Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Er ganske sikker på at det er den glipa i toppen som lager lyd. Men jeg lurer på hvorfor den lager lyd nå og ikke tidligere? Og hva som kan gjøres for å fikse det. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 For meg så ser det nesten ut som om koppen har satt merker på støtdempertårnet. Skal ikke stå andre veien den koppen på toppen? Lenke til kommentar
Mørtis Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Koppen slår vel nedi tårnet i hver hump, derav dunkelyden og merket. Og koppen står rett vei, måtte lage til spesialverktøy for å få den av, så den er jeg 100% sikker på. Har lurt på om den går an å snu den koppen kanskje. Men er ikke sikker på om det er nok gjenger til å skru den fast da. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Sjekka at du har fått riktig deler? Lenke til kommentar
Mørtis Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Demperen passet i demperhuset, og alt annet passet greit sammen. Så er veldig sikker på at jeg har fått rett deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå