killertomato Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hvor gode er egentlig solo prosessorene i forhold til dobbeltkjerne prosessorene? Er det stor ytelsesforskjell? Skal kjøpe ny laptop og det står nå mellom disse to: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...oductTabcontent http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100475%3bfl%3a0 Regner med at den siste er den klart kraftigste, men setter pris på at den første er liten og lett, da jeg skal ha den med rundt omkring. Bare litt usikker på hvor bra den solo prosessoren egentlig er? Kommer til å bruke laptopen til internett, word, excel og spilling av ikke så veldig krevende spill (football manager 2010 og civilization 4). Klarer jeg meg med en solo prosessor? Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Core 2 Solo er nøyaktig halve prosessoren av en Dual Core 2! Med Vista (eller Windows 7) får du vesentlig mer kraft ut av en to-kjerne prosessor. Om noen måneder når Windows går litt trengere enn den gjorde i starten vil du være svært glad for den ekstra kraften i en skikkelig processor. Jeg anbefaller ingen å kjøpe bærbar PC med én kjerne i dag, med mindre du handler en netbook. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Core 2 Solo er nøyaktig halve prosessoren av en Dual Core 2! Med Vista (eller Windows 7) får du vesentlig mer kraft ut av en to-kjerne prosessor. Om noen måneder når Windows går litt trengere enn den gjorde i starten vil du være svært glad for den ekstra kraften i en skikkelig processor. Jeg anbefaller ingen å kjøpe bærbar PC med én kjerne i dag, med mindre du handler en netbook. Alright, takk for svar. Da styrer jeg unna solo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå