lop Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Skal lage et script som tar for seg et bilde som blir lastet opp, så skal bildet reduseres i størrelse. Og så skal jeg lage et bilde som er lite "thumbnail". Noen som kan gi meg en pekepinn på funksjoner! Tenkte litt på oop! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 PHP GD pleier som regel å funke til det meste. Lenke til kommentar
lop Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 PHP GD pleier som regel å funke til det meste. Er en del funksjoner der, fortell meg de viktigste! - takker for svar! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 HEAHEAHEAHE, fat chance. Prøv google, du - så ser du via eksempler hvilke som er mest essensielle på bakgrunn av hvilke du ser går igjen oftest. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 http://no2.php.net/manual/en/function.imagecopyresampled.php Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Faktisk så er ikke GD2 så veldig bra til og rezise bilder, på grunn av at mye av bildeinformasjonen blir borte i prossesen. Der er Imagick mye bedre Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Faktisk så er ikke GD2 så veldig bra til og rezise bilder, på grunn av at mye av bildeinformasjonen blir borte i prossesen. Der er Imagick mye bedre Hvis du skalerer et bilde ned med 50% så vil 50% av bildeinformasjonen forsvinne uansett hvilken algoritme du bruker. Min erfaring har vært at IM er mindre resursintensivt og har flere funksjoner enn GD men GD er enklere å få til å virke. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 men så er dette thumb, de trenger ikke å være av den beste kvaliteten som finnes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå