Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye koster forsikringen på Suzuki gsx 600?

Sondre18

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på å kjøpe meg en Suzuki GSX 600. Jeg er 18 år, har ikke lappen enda, og lurer litt på hvor billig forsikring jeg kan ha?

Jeg har en far som har motorsykkel lappen, men han har ikke kjørt motorsykkel siden han var 18 år (nå er han 40). Jeg vet jeg kan sette forsikringen på han, og det blir litt billigere, men hvor billig kan jeg få det til?

Ser for meg en Suzuki GSX 600, 2007 - 2009 modell (laveffekt). Jeg har garasje og godkjent lås osv.

Noen som vet sånn ca hva det kosta? Evt noen som har forsikring selv?

Mvh Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer ikke finne noen kalkulatorer for dette på nettet. Jeg hadde kun en Honda CBR 125 hvor jeg fikk en pris på 41000 i året hvis jeg stod som eier selv. Og nei, jeg tuller ikke. Endte heldigvis med at jeg fikk en myyyyyyye bedre tilbud (husker ikke pris, men veldig lavt, under 4000) da den stod på faren min. Anbefaler deg å ringe til f.eks if å høre. Men du må nok regne med en ENORM pris, kanskje til og med dyrere årssum enn du må gi for sykkelen i kjøpssum, hvis de i det hele tatt er interressert i å forsikre deg.

Gjensidige - Be om tilbud

Samme sak - Diskusjon

Mye å lese her - Ride.no

VG - "Prissjokk"

Endret av runesole
Lenke til kommentar

Anbefaler å sette forsikringen på din far, da du er en altfor stor risko for forsikringselskapet (siden du er såpass ung og uerfaren). Selve sykkelen har litt og si for selve forsikringen og. Forsikringselskapet sjekker opp hvor mange "hendelser" de har hatt tidligere med denne type sykkel. Altså, hvis denne sykkelen du vil registrere har vært i mange ulykker hvor forsikringselskapet har måtte punge ut mye, vil prisen stige for alle som vil registrere en slik sykkel. Jeg selv fikk en pris på 2900 kroner i året (kun ansvar forsikring) på min far. Dette var en Yamaha R6. Delkasko ville de ha 6000 kroner for, ganske rimelig dette og spør du meg. :)

Hvis du absolutt vil sette sykkelen på deg selv, vil du avskrive hele sykkelen i verdi etter et par år vil jeg tippe. Om ikke mindre enn et år. Tegn forsikring på din far, eller et annet familiemedlem som har opparbeidet seg en del bonus gjennom årene. For å gjøre dette må du selvfølgelig få fullmakt fra personen du vil tegne forsikring på. Husk å oppgi at det er førere under 25år. :)

Lenke til kommentar

Jepp, jeg er under 25. Jeg tok selvfølgelig forsikringen på min far. På meg selv blir det svimlende årspriser. ^^

Og husk at man ikke trenger førerkortet til motorsykkel for å kunne registrere kjøretøyet på deg. Så hvis din far ikke hadde hatt motorsykkellappen, kunne du forsikret sykkelen på han uansett. Men det var ikke tilfelle såvidt jeg forsto.

Takk for det.. Så på en Yamaha r6 også.. 6000 i året er jo ikke så mye. Er du under 25 år? Hvor har du forsikringen din da?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...