Gå til innhold

Er det noe poeng å kjøpe lydkort for tiden?

Anbefalte innlegg

Ta mitt bruk for eksempel. Jeg spiller for det meste bare WoW og Call of Duty 4, med et og annet spedd innimellom. Hører jeg musikk så går det mest i Wimp og Spotify. Høytalerene jeg bruker er disse, men av og til bruker jeg hodetelefoner.

Er det noe poeng i det hele tatt å kjøpe noe lydkort for tiden eller duger de innebygde til hovedkort? Hva er fordelene med et dedikert lydkort?

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Du vil merke forskjell på lydkvaliteten med hodetelefonene dine, heller tvilsomt at det vil utgjøre mye på høyttalerne.

De innebygde duger om du er fornøyd med lydkvaliteten og du har et hovedkort der det ikke er støy på det innebygde lydkortet.

Fordelene var større før. Nå er det stort sett lydkvaliteten det går på, og det er jo subjektivt hvor mye man forlanger der.

Lenke til kommentar

Men kvaliteten på de integrerte lydkortene har i min erfaring blitt ganske bra nå. Så lenge man er fornøyd med lyden og det ikke er støy på lyden, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe et nytt lydkort om man ikke har spesielle ønsker eller krav. F.eks om man ønsker sanntidsenkoding av flerkanals lyd til DDL eller DTS, o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...