Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Matsui vaskemaskin, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg langt ifra noen ekspert på vaskemaskiner, men siden tilfeldigheten har det med at jeg har brukt endel forskjellige maskiner de siste årene kan jeg ihvertfall komme med de to tingene jeg vektla når jeg kjøpte to vaskemaskiner for litt siden.

Omdreiningshastighet avgjør hvor vått tøyete er når det er ferdig (og hvor lang tid det tar før det tørker). På maskiner med 1000 o/min er tøyete fortsatt "vått" og tar evigheter å tørke. Forkjellen på 1200 o/min og videre oppover blir mindre, men fortsatt merkbar (jeg anser 1200 o/min som minimum, hest 1400 o/min eller mer).

Støy ifra maskinen er også verdt å merke seg, jeg endte opp på en Whirpool toppmatet m/1200 o/min(til hytta) og Bosch frontmatet m/1400 o/min til leiligheten. Begge disse er veldig støysvake (spesiellt Bosch når den kjøres på 1200 o/min).

Boschen står på et kjøkkenet med åpen løsning til stua og selv om man "merker" at maskina står på er den "relativt stille". Whirpoolen bråker endel mer men her står den på et bad som ligger i andre enden av en gang i forhold til stua så her er det mindre kritisk.

Jeg hadde styrt unna maskina du linket til hvis dette er en maskin til deg selv du har planer om å ha et par år (skal du kun ha den en kort periode ellet til en utleieleilighet e.l. så er det vel bare løp og kjøp). Den vil sikkert vaske tøy rent i mange år uten problemer, men her i huset hadde det blitt bråk om tøyet måtte tørke i evigheter og det hørtes ut som om det var en tornado igang hver gang maskinen gikk.

Lenke til kommentar

det med støy er ingen problem. bryr meg ikke om det. vaskemaskinen skal stå på badet så støyet er inget bry. og det at det tar litt lengre tid å tørkle klærne har ikke noe å si. for vi er bare 2 stk som vasker klær ilag så :) og den vi har nå er toppmatet med 1000 o/min så det gjør ikke noe. har tenkt å ha den så lenge som den varer. siden jeg er student så gidder jeg ikke bruke 5000 kr på en vaskemaskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...