Gå til innhold

Stillegående psu med minst 700W ?

mattix

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er på utkikk etter en stillegående kvalitets strømforsyning!

Krav:

- minst 700w (helst mer ettersom jeg skal oppgradere skjermkort og slikt)

- SKAL være stillegående!

- skal ha gode spenninger og slikt

- skal ha modulær

prisklassen må ikke være mer enn rundt 2000,-

har sett litt på Seasonic, Corsair og Chieftec

håper noen har noen gode forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for en Corsair HX750 eller HX850. De er vesentlig billigere enn PSU'er av tilsvarende kvalitet. De har også høyest virkningsgrad av de som tilbys i det norske markedet, som reduserer varmeutvikling i PSU'en og holder driftskostnadene nede.

OCZ har også et par spennende PSU'er - OCZ Z-serien, men har ennå ikke sett noen som selger de her til lands.

Har selv en HX850, som har erstattet en HX620 og før det en Mist 500, ettersom de fikk pustebesvær. Den er jeg veldig fornøyd med og har registret at eksosen fra PSU'en har gått fra varm til mindre varm og nå tilnærmet kaldt. Det til tross for at effektforbruket nok har økt noe etter hver oppgradering av PSU.

Lenke til kommentar

hei

takk for svar. har sett litt på den du nevnte tideligere:)

har du eventuelt noen flere råd?

Trenger man flere råd? Tror M12D er en av de beste som er tilgjengelig. Hvis den er dyr kan du jo se på nevnte Corsair HX. Mist har jeg ikke sett noen skikkelige tester av så jeg vet ikke hva jeg skal si om den.

Jeg ser imidlertid du har Antec 1200. Da kan du kanskje vurdere Antec CP 850 (test hos silentpcreview). OBS denne passer kun til Antec 1200, P183, og P193. Den er dessverre ikke helt modulær, men den er stille og forholdsvis billig.

Lenke til kommentar

Hadde samme dilemma som deg da min "trofaste" Tagan 530W parkerte tøfflene i går kveld. :(

Kriterium: Lyd, modulær, kvalitet, garanti og 650W eller mer.

Enermax: fant jeg ikke. Dvs. jeg handler ikke fra Pixmania.

Tagan: utgår da 3 års garanti er dårligere enn andre samt at min som har hatt et lett liv daua, ikke gir pluss i boka.

Seasonic: For dyrt.

Da var det Mist og Corsair HX igjen. 650 var ikke på lager på de webshopene som var av den rimelige sorten.

Mist 800 eller Corsair HX750 da.

Endte opp med Corsair HX750 da denne hadde 7års garanti samt flere reviews å finne enn Mist.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...