CFM Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Aha.. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor bilen går like greit, selv når jeg tar av kontankten til LMM.. Det henger ikke på greip. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) MEN hvis lambdasonden er gåen og jeg satt på en fungerende LMM.. Da ville jeg fått denne oppførselen? Med tanke på at ECU'n sikkert har gått i reserve modus Endret 10. september 2009 av W202 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Om du tar bilen til et merkeverksted så har de mulighet til å lese ut alle dataene, samt se om O2-sonden regulerer. Det er også mulig å se hvor mange kg luft motoren får, og man ser lett om dette er utenfor "setpoint condition". Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Om du tar bilen til et merkeverksted så har de mulighet til å lese ut alle dataene, samt se om O2-sonden regulerer.Det er også mulig å se hvor mange kg luft motoren får, og man ser lett om dette er utenfor "setpoint condition". Støtter den 100%, amatørdiagnosering kan desverre føre til at man driver og bytter komponenter til man får dobbelsidig kusma uten at feilen er borte. Du kan også ha brudd et eller annet sted i ledningsnettet (typisk Bosch feil) , et merkeverksted finner sånt pronto fordi de har erfaring med dette og sevice bulletin fra importør. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Jeg var på merkeverksted.. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da har de bare lest ut feilkodene og ikke gjort noe videre feilsøking tipper jeg, kosta deg 5-800 kroner? Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til hen, men send meg en pm så kan jeg gi det et par tips om hvor det jobber folk som garantert kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 er nok ganske så sikkert att det er lamdasonden, for når lmm er i orden er det ganske sikkert lamda, for lamda styrer jo luft/bensin forholdet.. og lamda er en "slite" del.. husker ikke helt men mener den skal byttes rundt hver 60000-80000 km. Hadde samme problem som deg selv og da byttet jeg lmm, uten forskjell.. byttet deretter lamda og alt var i orden. Hvis du vil være sikker kan du reise på diagnose, da ser dem om det er den eller noe annet. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Regner med at det er lambdaen også ja. Skal måle den i morra. @ Hachon: Bor på Sola. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Tror du må ha fått en "kjapp diagnose", for det er lett å lese ut lambda-dataene med Mercedes sin originale tester... Det er forøvrig ikke skiftintervall på lambdasonder, og på min bil som har gått 250.000 km med samme motor som W202, jeg har ikke hatt behov for å skifte den så lenge jeg har hatt bilen, og det er heller ingenting som tyder på at den har vært skiftet tidligere. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Hva er egentlig normal spenning ut fra lambdasonden? Etter et par minutter på tomgang (motoren var varm fra før) fikk jeg litt over 0.2V når jeg målte.. Edit* Skal de cycle mellom 0.2 til 0.9V x antall ganger i sekundet? Så ikke ut som at den gjorde det.. Endret 12. september 2009 av W202 Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 En vanlig smalbåndslambda skal flakse mellom ca 0,2 og 0,9v på tomgang ja (når motoren og sonden er varm såklart) Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Men hvis den ikke gjør det? Kan gå ut og måle en gang til for å være sikker, men den holdt seg på ca 0.2V.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Hvis den gir samme spenning hele tiden (også under kjøring med variert belastning, pådrag, turtall osv) så er det nok sannsynligvis noe galt. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Kjørte en liten langtur nå og når jeg målte nå lå spenninga konstant på 0.9V, mens den sank litt nedover mot 0.8V ettersom den sto på tomgang.. Da er det vel sannsynlig noe galt vel.. Funker de universale fra Biltema? Er det verdt et forsøk eller må jeg svi av 2000kr på en original fra Bosch.. Edit* Det blir forresten ingen forskjell om jeg kobler den fra.. Endret 12. september 2009 av W202 Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg regner med du målte signalet mens sonden fortsatt var koblet til bilen. Hvis ikke går jo motorstyringen i nødmodus og kjører et ferdig map uten korreksjon fra lambdasonden (og da vil jo ikke spenningen variere noe særlig). Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Jeg målte bare direkte fra sonden jeg... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Men hvis det viser seg at "nye" LMM'en og lambda er i orden. Hva kan være galt da? Bilen oppfører seg som om lamda/LMM er gåen, men begge fungerer tilsynelatende.. Kan det være noen andre sensorer som det kan være noe galt med? Lenke til kommentar
Topper271 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hei Her er en kjekk link http://www.atarget.co.uk/shop/shop.php Har ikke prøvd denne butikken selv enda men det virker billig der.. Mvh Jørn Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Leverte tilbake massemåleren i dag og fikk tilbake pengene. Nå gir jeg helvete og kjører til det stopper. Den går fint på nødprogrammet (enn så lenge). Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Smått offtopic; OM luftmengdemålere er dyre! Sjekk hos mekonomen til en 318i, så vet du hva dyrt er. Trur den lå på 16.000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå