CFM Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 LMM'en har gitt seg på bilen min, en 96 mod. Mercedes C180 (w202). Fant denne her til C220, men vet ikke om den passer? http://www.autopartswarehouse.com/sku/Merc...+%26+Drivetrain Noen flere steder som selger disse? Vil helst slippe å brenne av 3000kr på mekonomen o.l. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 3000 kr for en luftmassemåler? Vel, enkelte BMW'er har priser over 4000 kr for samme del. Helt absurd! Fatter ikke at disse overprisede merkene selger overhodet, men sånn er det. Tar Mercedes 2500 kr for en nøkkel, så er vel ikke 3000 kr for en luftmassemåler så mye. Uansett, over til saken! Bruk eBay.com. Der selges det meste til alle biler. Følg delenummeret og snakk med selgeren, så får du rett vare. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Ja det er så dyrt at en kan bli kvalm.. Men jeg fant noen på eBay. En original Bosch til ca 150 EUR og en erstatnings jalla sak til ca 45 EUR.. Det er jo 100 EUR altså nesten 800kr forskjell, men er det verdt å gå for original OEM erstatning eller kan jeg like gjerne gå for en fake? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Du kan jo finne brukt på www.bruktbildeler.com Mange biler koster LMM ofte opp mot 6000kr og. Det er bare latterlig. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Ja det er så dyrt at en kan bli kvalm..Men jeg fant noen på eBay. En original Bosch til ca 150 EUR og en erstatnings jalla sak til ca 45 EUR.. Det er jo 100 EUR altså nesten 800kr forskjell, men er det verdt å gå for original OEM erstatning eller kan jeg like gjerne gå for en fake? Kjøp den orginale, så vet du at får ordentlig vare og at delenummeret er korrekt. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvordan kontakt har du på den? Rund eller rektangulær? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Rektangulær. Men prøvde en fra skroten i stad som skal være i orden. Altså, nå skjønner jeg ingenting. Når jeg ikke har koblet på LMM i det hele tatt sviver bilen greit, men når jeg kobler til den "nye" så er det så vidt den greier å komme seg litt opp i turtall og detter langt ned i turtall før den klarer å stabilisere seg på tomgang.. Hva i hel****? Må jeg kanskje resette ECU'n eller i det minste slette feilkoder? Jeg skjønner ingenting.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Resatt ECU'n nå, men da er det akkurat som sist, bare at hvis jeg kobler ut LMM så stopper bilen på tomgang og går ikke i det hele tatt. Med innkoblet "ny" LMM går den som forrige innlegg.. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Resatt ECU'n nå, men da er det akkurat som sist, bare at hvis jeg kobler ut LMM så stopper bilen på tomgang og går ikke i det hele tatt. Med innkoblet "ny" LMM går den som forrige innlegg.. Er den nye og den gamle identiske massemålere? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Jepp, sjekket part nummeret føst.. Men resatt ECU'n igjen og stappet i den gamle LMM'en og nå går den som den gikk før - heldigvis. Saken er da at den går likt både med og utkoblet (gammel) LMM.. Setter jeg på den "nye" igjen går bilen bæsj Kanskje det er noe annet da? men da er det merkelig at diagnotiseringa sa at det var noe feil med LMM.. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Kjøpt en ødelagt lmm? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Muligens.. Men jeg har i hvertfall kvitteringa så jeg kan bytte den/få tilbake pengene. Men merkelig at det ikke er noe forskjell når jeg kobler fa den gamle da.. Endret 8. september 2009 av W202 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hva slags turtall holder motoren på tomgang med den "nye" LMMen? Har du prøvd å kjøre litt med den etter at du har restartet ECUen? ECUen har et minne hvor den lagrer inndata fra sensorene under kjøring for å justere seg selv. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Kjørte vel en tur på en 5-6km uten forbedring. Motoren hadde litt over 500rpm på tomgang mener jeg.. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvilken feilkode fikk du? Eksakt feilkode er ganske viktig her, for luftmassemåleren gir faktisk sjelden noen feilkode, på den originale testeren får man en feilkode som heter "for fed/for mager"... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Nøyaktig hvilken kode vet jeg ikke, men han sa at bensinblandinga var for mager.. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 hvis lmm er i orden er det nesten garantert lamda sonden din som er gåen.. koster 1000-1500 kr orginal.. kan kjøpes på biltema for 400 kr også.. Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 CRC har en spary beregnet for å gjenopplive LMM. Av den typen som har en sånn varmetråd som lufta skal forbi. Jeg er ikke sikker, men jeg vil tro du har en luftmassemåler ikke luftmengdemåler. Da kan den sprayen hjelpe deg. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Har ikke tråd desverre.. Er en film, eller metallplate.. Endret 9. september 2009 av W202 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Men det fungerer i alle tilfeller å bruke den sprayen, kjenner til flere som har fiksa det på den måten. (Det holder ikke evig men ett års tid eller noe slikt.) Om jeg husker korrekt så heter innsprøytningssystemet på din modell HFM som betyr "Hot film engine management" evt. heissfilm motorsteurung (eller noe slikt på tysk...) Endret 10. september 2009 av Hachon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå