Pizzaen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Hei. Skal snart kjøpe meg et Sapphire Radeon HD 4890 1 GB OC også tenkte jeg og klokke det litt. Sist jeg klokket (et par år siden) så brukte jeg RivaTuner og det funket veldig bra. Men jeg har hørt om noe som heter ATI OverDrive, er dette bedre til og klokke med? Noen som har noen andre forslag til hva jeg kan bruke? Også hva bør jeg bruke til og stressteste det? Sist jeg klokket brukte jeg 3Dmark, men har det kommet noe bedre i mellomtiden? Ser også at det er noe som heter FurMark, er dette bra? Endret 5. september 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Anbefaler at du tar en titt her: http://www.guru3d.com/article/overclocking...adeon-hd-4890/2 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Ok, men ser at de bruker RivaTunner der, er det ikke bedre og bruke ATI Overdrive? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Du kan jo prøve begge og se hva som fungerer best for deg?! 3D Mark er laget av Futuremark. Vantage er vel det nyeste programmet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 FurMark er for å skjekke stabilitet og temperatur Fungerer bra for stressing, selv om jeg selv heller foretrekker å kjøre et spill litt varmt. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Så egentlig så er det ikke noen særlig forskjell på programmene, det er bare smak og behag? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 De er der for samme oppgave, så klokkingen blir ikke noe 'bedre' av det ene programmet framfor det andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå