Gilbert Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 filen ser ut som b r u a cf d Vet det er mulig å sortere disse etter alfabetet, hvilken "greie" bruker man da? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 $TmpArr = file("tekst.fil"); asort($TmpArr); $TextFile=fopen("tekst.fil", "w"); for ($Cnt=0; $Cnt<ccount($TmpArr); $Cnt+=1) fwrite($TextFile, $TmpArr[$Cnt], SizeOf($TmpArr[$Cnt]); Dette vil sortere filen. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 beklager -mitt resultat var at innholdet i filen ble slettet Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 $TmpArr = file("tekst.fil"); // Legger filen inn i variablen $TmpArr asort($TmpArr); // Sorterer variabelen $TmpArr $TextFile=fopen("tekst.fil", "w"); //Åpner "text.fil" for skriving for ($Cnt=0; $Cnt<count($TmpArr); $Cnt+=1) //Går igjennom alle verdiene i $TmpArr fwrite($TextFile, $TmpArr[$Cnt], SizeOf($TmpArr[$Cnt]); //Skriver til filen Hvorfor fungerer ikke dette? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 aner ikke. eneste tanken jeg kan tenke er at scriptet kolliderer med et annet på samme side. Men kan ikke finne grunnlag for det heller. Forsøkte hele to ganger, andre gangen klarte tekst.fil å bli til "AdfgErTtrRR" eller no. Men har skjønt det er asort det er snakk om, tusen takk Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Nå har jeg hatt tid til å forske litt, og jeg bommet på to statements. <?php $TmpArr = file("tekst.fil"); sort($TmpArr); $TextFile=fopen("tekst.fil", "w") or die("Couldn't open file"); for ($Cnt=0; $Cnt<=count($TmpArr); $Cnt+=1) fwrite ($TextFile, $TmpArr[$Cnt], StrLen($TmpArr[$Cnt])); ?> De to jeg bommet på var asort som skulle være sort og SizeOf som skulle være StrLen. Håper det hjelper. Edit: foreach kan være en bedre løsning <?php $tmpArr = file("tekst.fil"); sort($tmpArr); $file=fopen("tekst.fil", "w") or die("Couldn't open file"); foreach ($tmpArr as $line) { fwrite($file, $line); } ?> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 gjorde dette veldig enkelt jeg: sort ($ting); reset ($ting); Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 ser jeg har vært tvetydig i spørsmålsstillingen. det jeg ønsket var at resultatet ble alfabetisk, ikke nødvendigvis innholdet i selve fila. natcasesort ($ting); reset ($ting); Lenke til kommentar
ntec Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) ser jeg har vært tvetydig i spørsmålsstillingen. det jeg ønsket var at resultatet ble alfabetisk, ikke nødvendigvis innholdet i selve fila. natcasesort ($ting); reset ($ting); 918202[/snapback] Hm... Hvis jeg ber den om å sortere disse tallene: 1 32 11 3 ... får jeg dette resultatet: 1 11 3 32 ... men jeg ønsker egentlig dette resultatet;: 1 3 11 32 Hva skal jeg gjøre for å få det resultatet som jeg ønsker? Endret 15. november 2005 av ntec Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Prøv sort, med SORT_NUMERIC som 2. argument Lenke til kommentar
ntec Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Prøv sort, med SORT_NUMERIC som 2. argument 5157570[/snapback] øh? er newbie når det gjelder php Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) funksjon(argument1, argument2, argument3....); $array = array(1, 3, 11, 32); // Her er tallene $sortert = sort($array, SORT_NUMERIC); // Sorterer, SORT NUMERIC som andre argument. Det var forresten litt av en bump Endret 15. november 2005 av Mikka Lenke til kommentar
ntec Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 funksjon(argument1, argument2, argument3....); $array = array(1, 3, 11, 32); // Her er tallene $sortert = sort($array, SORT_NUMERIC); // Sorterer, SORT NUMERIC som andre argument. Det var forresten litt av en bump 5157679[/snapback] ah takk! Men siden jeg skal bruke denne funksjonen til topscore, hadde det vært kjekt hvis de største tallene hadde kommet øverst! Hvordan gjør jeg det da? =) Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det må jeg virkelig så netc, ingen tvil om at du har søkt litt i alle fall - og det er bra! For å sortere motsatt må du bruke reverse sort = rsort() Eventuelt dersom det ikke skulle være snakk om en ren sortering så har du muligheten til å reversere en array også, med array_reverse() Lenke til kommentar
ntec Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det må jeg virkelig så netc, ingen tvil om at du har søkt litt i alle fall - og det er bra! For å sortere motsatt må du bruke reverse sort = rsort() Eventuelt dersom det ikke skulle være snakk om en ren sortering så har du muligheten til å reversere en array også, med array_reverse() 5158722[/snapback] Tusen takk! Nå fikk jeg det til:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå