Pera86 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg har en noe spesiell anmodning; jeg trenger tips til spill til Xbox 360 som skal brukes i et forskningsprosjekt på Rikshospitalet. Forsøkspersonene (gutter og jenter rundt 20) skal være våkne i 24 timer hvor vi gjør forsøk på dem når de står opp og de samme forsøkene etter at de har vært våken i et døgn. På natten skal de komme til oss slik at vi kan kontrollere at de faktisk holder seg våkne, i tillegg til at vi vil stimulere sansene deres så mye som mulig. Dette har vi tenkt å gjøre ved at de skal spille spill på Xbox360. Problemet er bare at jeg ikke har spilt noe særlig tv-spill de siste årene, og spesielt ikke Xbox. Vet derfor lite om hvilke spill som er gode for tiden, så trenger deres hjelp. Kravene til spillene (tenker å ende opp med to-tre) er: - Bred appel. Både gutter og jenter rundt 20 må kunne like det. Vi ser helst at alle forsøkspersonene spiller de samme spillene og over like lange perioder, og det ville vært særdeles kjipt dersom noen blir nødt til å spille et spill de ikke liker i 4 timer. - Sanselig stimulerende. Spillet bør kreve at man bruker både syn, hørsel, romsans og generell tankevirksomhet. Nå skal det sies at de fleste spill faktisk gjør dette (vi tenker sterkt på å ha et førstepersons skytespill, men er litt redd for at kanskje ikke alle de kvinnelige deltagerne vil synes det er så gøy?), men kan tenke meg at f.eks. the Sims blir noe monotont. - At man ikke går lei av det etter én time. - Lett å sette seg inn i. Personer som har spilt veldig lite før, bør kunne ha glede av det. På forhånd takk for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
No14 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Shadow complex er et spill man fort blir avhengig av. Det er et 2,5d skytespill som er lett å sette seg inn i. Man må bruke hodet for å finne ut hvordan man skal komme seg videre i spillet. Kan lastes ned fra xbox live. Skal flere spille på samme maskin eller har alle egen? Blir noen sittende å se på mens andre spiller? Dette kan også være avgjørende for hva man bør velge av spill. Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Det kommer bare til å være én forsøksperson pr. natt; undersøkelsene tar noe tid, og vi vil gjøre dem på samme tidspunkt for alle. Så det blir bare én spiller. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ok, da passer shadow complex bra. Utfordringen er å finne spill som passer både jenter og gutter. Braid er et puzzle game som kan være engasjerende for alle. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ka sei at både Shadow complex og braid er fantastiske spel, men veit ikkje om braid varer i 4 timar. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hvis man sitter fast kan man gå litt lei ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå