privinius Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei! Jeg og en venn sitter nå hjemme på rommet mitt å prøver å ta opp noen sanger, men vi har møtt på et problem. Playback-lyden på gitaren er altfor lav! Hvis man tar opp lyden og hører på den, er den like høy som de andre, men det er kjipt å måtte gjøre dette hver eneste gang vi skal ta opp en giyarlyd. Gitaren er koblet til amp og ampen er kobler til "guitar in" på en Tascam FireOne. Jeg er rimelig sikker med at det er noe med Cubase, fordi at når man setter mixen på FireOnen til "input" blir lyden normal igjen. Bruker forresten Cubase 4 LE. Haster litt, så håper på kjapt svar. MVH, Lasse Jørgensen. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Trykk "F3". Da får du opp mikseren. Sjekk om signalet på du spiller inn er i vater. Hvis ikke kan du skru opp, normalisere det eller dra opp volumet i miksen. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Vi har prøvd alt det, men gitarlyden blir fortsatt ikke like høy som de andre. Omtrent det samme. Lyden er helt fin når man eksporterer, da. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Waveformen til gitarlyden ser like høy ut som de andre sporene når du sammenligner i innspillingvinduet, og meterene slår ut like mye som andre spor i mikseren? Lenke til kommentar
privinius Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Jepp. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Merkelig. Da har jeg ikke noen gode forslag, så lenge du kjører output på samme kanal som de andre instrumentene. Endret 5. september 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå