olavmagnus Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg har installert Linux Slackware 9.0 på en gammel Compaq pc med ca 175Mhz. Men når jeg skriver inn 'startx' for å starte den så kommer det opp en flimmrette grå skjerm. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Du må lage en passende XF86Config-fil. Gå til www.xfree86.org for oversikt over alle man-sidene. Det er en gammel tråd her på forumet med en del XF86Config-filer du kan ta utgangspunkt i: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ight=xf86config Bytt distro hvis du ikke liker knoting. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Bytt distro hvis du ikke liker knoting. Kaller slikt kos -Dante Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 kjør kdm eller gdm Da får du logga inn skikelig og sånn... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har du prøvd "telinit 5" som root? Det er meget mulig at Slack har en annen definisjon av runlevel men hvis du ser i /etc/inittab så bør det stå der. Grunnen til at du bare får en grå skjerm er at du starter x-serveren men ikke en vindusbehandler (som Gnome, KDE, IceWM, Fluxbox og så videre). Derfor så får du ikke gjort så mye med den X-serveren din. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har du prøvd "telinit 5" som root? Det er meget mulig at Slack har en annen definisjon av runlevel men hvis du ser i /etc/inittab så bør det stå der. Grunnen til at du bare får en grå skjerm er at du starter x-serveren men ikke en vindusbehandler (som Gnome, KDE, IceWM, Fluxbox og så videre). Derfor så får du ikke gjort så mye med den X-serveren din. telinit 4 som root er det som skal til i Slack. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Kan du ikke bare legge til: exec startkde eller exec fluxbox etc... I fila /home/<brukernavn>/.xinitrc ? Det burde funke MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå