MartinF Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei, jeg og far i huset har bestemt oss for å investere i en ny trådløs router nå, etter at den vi har, en 3com begynner å dra på årene, og han opplever dårlige hastigheter på stuen. Jeg har routeren på mitt rom, så jeg merker ikke mye til det, men går likevel med på å kjøpe en ny. Har lest litt tester, men de jeg finner er gjerne et år gamle, og jeg kan tenke meg at det har kommer nye og bedre routere etter den tid. Selv har jeg MacBook, mens resten av familien har andre bærbare maskiner fra Toshiba, og Acer. Jeg har sett litt på AirPort Extreme fra Apple, men bildet jeg har fått fra det, er at det nesten "for enkelt" i bruk. At man ikke får nok valgmuligheter, og at kontrollpanelet til routeren innstalleres på Mac/Pc, og ikke går over nettverket. Prisen er også noe som vi syns er ganske høyt, men på en annen side, så er vi nok med på å investere i dyrere router, om det anbefales. Jeg tenkte derfor å høre med dere ekspertene her ute, hvordan vi går frem for å finne best router for oss. Det er snakk om 3-4 laptoper, som skal tilkoble trådløst, men også 1-2 vanlige LAN-tilkoblinger på stasjonære PCer. Vi vil helst ligge under 2000,- i bruk på routeren. Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Star Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Anbefaler en DIR-635 Rangebooster. Bare gode erfaringer med denne så langt - gode konfigureringsmuligheter, stabilitet og rekkevidde Finnes forøvrig dyrere modeller som denne som kjører på det litt mindre traffikerte 5ghz nettet (Quadband) Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Den D-Link 635 Star viser til er knall i bruk den, gå for den du Martin. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Takk takk, vi går for D-Link 635 vi. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Da var routeren på plass og innstallert. Får høyere hastigheter enn jeg faktisk betaler for, i alle testene jeg har tatt. Poenget med en nye router, var å få bedre hastigheter i den andre estasjen, og det klarte vi absolutt med denne. Takk for hjelpen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå