Micern Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg bare lurer på hva en iso fil er? Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det er en perfekt kopi av en cd som er lagret på pcen. Med andre ord, cden ligger på pcen. Du kan bruke Daemon Tools til og 'emulere' det så det ser ut som det er en vanlig cd. Dette er genialt synes jeg Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det er et image av en masse filer, gjerne innholdet på en hel cd. Du kan altså åpne .iso fila, for å pakke ut disse filene som iso fila inneholder.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det er en perfekt kopi av en cd som er lagret på pcen. Vel, det er formater som er betraktelig bedre en ISO-filer da, mener jeg, blandt annet *.CCD (CloneCD). Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 iso er komprimerte image-filer, så fila blir fort 100MB mindre en bin/ccd osv Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg personlig liker .bin filer.. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 jeg liker iso og ccd da de kan leses av daemon. bin-filer konverterer jeg alltid til iso Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det er en perfekt kopi av en cd som er lagret på pcen. Med andre ord, cden ligger på pcen. Du kan bruke Daemon Tools til og 'emulere' det så det ser ut som det er en vanlig cd. Dette er genialt synes jeg Perfekt og perfekt... Med dagens kopisperrer er det vanskelig/umulig å ta en perfekt backup av orginal-spillene dine. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 jeg liker iso og ccd da de kan leses av daemon.bin-filer konverterer jeg alltid til iso hvorfor i all verden konvertere filene fra bin til iso når du bare kan "zippe" filene over til pc-en forresten du bosannes : hva syns du om den nye music match jukeboxen? Personlig vil eg bare si at den er bare lekker Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg liker iso og ccd da de kan leses av daemon.bin-filer konverterer jeg alltid til iso Hvorfor konvertere bin filene til iso når deamon tools kan lese bin filer da? Bare velg All files på ønsket filformat når du skal mounte. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 iso er komprimerte image-filer, så fila blir fort 100MB mindre en bin/ccd osv En iso er ikke komprimert, men det er et image av et iso9660 filsystem (ikke nødvendigvis en cd), bin-filer er et image av et helt cd-spor og inneholder også paritetsinsformasjonen som følger med på cd'en, derfor er den litt større. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 bin filer kan da også leses i daemon tools! Lenke til kommentar
thorel Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 "Det er en perfekt kopi av en cd som er lagret på pcen" er vel det .iso IKKE er, men men... .iso filer tar ikke all informasjoen fra CDn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå