AvidGamer Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Okay, jeg har et skjema som skal følges, det jeg ønsker er at denne listen skal stå stille på området uansett om jeg flytter opp,ned eller sidelengs på arket mens jeg kan fritt skive vedsiden av den. Jeg vet dette skal gå, men husker ikke hvordan å fikse det. Skal liksom kunne bare markere området så trykke på en funksjon...men finner den ikke. Setter pris på hjelp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Prøv 'View' - 'Freeze Panes'. Ikke sikker på hva det står på norsk versjon. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Har engelsk version, så det går greit. Det fungerte noelunde. Men den dekket ikke hele "timeplanen". Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Timeplan nå, sist var det skjema og så liste. På hvilken måte dekket det ikke hele timeplanen? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Har utviklet seg til et timelist. Ser ikke hvorfor det skal ha noe å si. Tingen er at området er fra A1 til G32. Jeg ønsker den skal stå stille når jeg beveger arket til høyre eller venstre (opp ned er ikke nødvendig lenger) sånn at jeg skal skrive dag for dag tingene jeg gjøre oppmot dette timelisten langs siden av den, uten å måtte gå tilbake til listen for å se hva punktene er for. Når jeg merkerer dette området og bruker Freeze Panels, så deles området i 4 og alle er uavhengige. Forsøker jeg de andre 2 funksjonene, så fryses kunn første rad eller kolonne. Endret 6. september 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Siden du spør om hjelp, så må du da begripe at det er ett eller annet om dette du ikke forstår. Dermed er det nokså verdiløst hva du mener har noe å si angående hvordan det skal løses. Freeze panes virker slik: Det du ser til venstre for cellen du står i, og det du ser over cellen du står i, det står stille. Cellen du står i, og alt til høyre, og alt under, beveger seg. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 (endret) wow, så du beskylder meg for å ikke vite hvordan en ting fungerer når jeg spør etter hjelp i å gjøre noe, gud så hjelpsomt det var.... Jeg ble foreslått å bruke Freeze Panels av hårek til hva jeg ønsker å oppnå, og det er tydeligvis at den ikke fungerer. Og jeg forklarte hva som da skjedde da jeg forsøkte. Noe du også gjøre....med andre ord litt ekko her inne. Jeg vet at Freeze Panels ikke fungerer..nå. Gi meg heller et alternativ måte å løyse det jeg forsøker å gjøre isteden for å bare bekrefte at jeg sa at forslaget IKKE fungerte som jeg ville. Endret 6. september 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Før dette utarter til krangling, bare la meg påpeke hvordan innlegget til Harald kan leses: Du kom med: "Ser ikke hvorfor det skal ha noe å si." Og Harald ville da bare påpeke at det når man spør om hjelp så er man ikke alltid selv i stand til å avgjøre hva som har noe å si eller ikke. Men ordvalget hans var vel ikke det mest diplomatiske. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Hm, vel. Nå beskreiv jeg veldig bra. "Et område", om det er en liste, eller timetabel har jo lite å si. Var derfor jeg sa at jeg fatter ikke hva det har med saken å gjøre. Er det noen som klarer å hjelpe meg? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Tilbakemeldingen din på forslaget var "Det fungerte noelunde. Men den dekket ikke hele "timeplanen". " Jeg skjønner ikke fremdeles hva du da er fornøyd med og hva du vi ha annerledes. Det er kanskje to uavhengige vinduer du er ute etter? View > New Window, så Arrange All > Vertical. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Tingen er at området er fra A1 til G32. Jeg ønsker den skal stå stille når jeg beveger arket til høyre eller venstre (opp ned er ikke nødvendig lenger) sånn at jeg skal skrive dag for dag tingene jeg gjøre oppmot dette timelisten langs siden av den, uten å måtte gå tilbake til listen for å se hva punktene er for. Når jeg merkerer dette området og bruker Freeze Panels, så deles området i 4 og alle er uavhengige. Forsøker jeg de andre 2 funksjonene, så fryses kunn første rad eller kolonne. Se quote. Synes det er ganske tydelig, klarer ikke å beskrive det noe bedre. Har til og med fortalt hvor stort av et område det er snakk om. Om jeg bruker Freeze Panes, så vil ikke hele området "fryse". Det som skjer da er at arket blir delt i 4 uavhengige deler. Så den løysningen hjelper ikke. Endret 7. september 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Freeze Panes lager ikke fire uavhengige deler. Hvis du står i H33 og klikker Freeze Panes, så vil A1:G32 være frosset. Jeg hadde en løsning til, men du er visst mer interessert i å diskutere. Jeg avslutter i hvert fall her. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Diskutere? Jeg forsøker jo å få hjelp. Jeg forteller hva jeg gjør, og jeg forteller hva som skjer med det første forslaget. Hvordan ellers forventer du jeg skal klare å få hjelp uten å diskutere? Det er du som har hengt deg opp i ting som er allerede nevnt og om det er en liste eller timetabel...og jeg må forsøke å gjenta meg selv slik at du skal fatte hva jeg forsøker å oppnå. Takk for at du ikke vil nevne ditt andre forslag, meget hjelpsomt...jeg helt lamslått, makan til frekkhet. Fins det noen andre der ute som vil hjelpe? Please? Endret 7. september 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er kanskje to uavhengige vinduer du er ute etter? View > New Window, så Arrange All > Vertical. Her er frekkheten. Jeg vil ikke ha mer med deg å gjøre fra nå av. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Enaste det forslaget gjøre er å lage et nytt vindu også lager alle vinduene seperate og vertikalt. Ganske åpenlyst. Er jo ikke det jeg forsøker å gjøre.... Helt unødvendig å være så ekkel. Tydligvis dette er noe som du ikke får til. Så om noen andre der ute vet hvordan å gjøre dette ville jeg vært evig takknemmelig. Endret 8. september 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Gammelt jungelord: Hvis Harald Staff gir opp å forklare deg noe i Excel så er det du som bør forklare deg bedre. (Eventuelt prøve ut de løsningene du allerede har fått foreslått) Endret 8. september 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har det, ville ikke forsatt å spørre etter hjelp. Forsøker forslagene så straks dem dukket opp. Jaja, da får jeg forsøke å grave frem den gammle Excel boken...gudene vet hvor den har blitt av. Jeg vet 100% at dette var noe som jeg har gjort i oppgavene der. Det er enkelt og greit en liste som skal holde seg synelig på venstre side av arket mens jeg skriver dag for da i en kollonne til høyre, og mens jeg etterhvert skriver mer dager skal den listen følge med meg sånn at jeg slepper å må skriver inn hva linjene med data er. Finner jeg ut av det så skal jeg skrive inn svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå