torbjorn94 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei! Kan nokon dømme denne maskina for meg Kva er bra og kva er dårleg?? Spelar som oftast simulatorar. Flight simulator x er ein favoritt!! Ellers viss det er andre spel, så er det bil, lastebil, buss div simulatorar. Også andre flyspel http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10158 Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Den PCen er noe av det beste du får tak i.... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Det er en helt grei mellomklasse-PC som yter godt for pengene. Personlig ville jeg hatt en annen PSU og bedre prosessorkjøling (kan nok kjøpes til) men jevnt over så er komponentene i oppsettet gode. Hvor stort er budsjettet ditt og skal du ha skjerm / annet utstyr i tillegg? EDIT: Ville nok også hatt annet mus og tastatur til spilling. Endret 5. september 2009 av mrNilsen Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Mellomklasse-PC? Hvor har du det uttrykket fra og jeg fatter ikke hvordan du kan klassifisere Q9550 + GTX275 som mellomklasse - altså ikke blant de beste dersom det er det du mener? Joda det finnes bedre skjermkort - 2 stk i prinsippet GTX280 og 285. Alle andre skjermkort bygger på 2 stk integrert feks GTX295. GTX295 koster det dobbelte av GTX275, så jeg vurderte ikke det i første omgang. Forresten er en Quad meget bra til FSX, og vedkommende trenger ikke noe bedre skjermkort. Jeg vurderte også en bedre strømforsyning og det er jeg ikke uenig i. Jeg tenkte slik at dersom vedkommende allikevel ikke kommer til å benytte 2 skjermkort så trenger vedkommende ikke noe bedre. Dersom strømforsyningen skiftes ut, så må nødvendigvis hovedkortet også skiftes ut, for å gjøre klart for 2 skjermkort - ellers har det jo ingen hensikt foreløpig? Endret 5. september 2009 av jornboss Lenke til kommentar
torbjorn94 Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Har tenkt å bruke max 9000 kr. Trenger ikkje skjerm og må nødendigvis ikkje ha bedre mus og tastatur....men er enig Trur ikkje det er noko eg må skifte på maskina.... !? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Fordi den er langt ned på mellomklasse, den koster godt under 10k. Det er likevel en helt grei PC og mye for pengene. Fordi om PCen er grei og trådstarter ikke trenger kraftigere, betyr det ikke at den er high end. Når du skriver at GTX280 er bedre enn 275 er du ute og kjøre. Den er sidestilt og hvis man tar i betrakning at den er laget på 55nm G200b mens 280 er basert på 65nm så er 275 bedre enn 280. 275 kom for å dekke gapet mellom 260 core 216 og 285 etter at 280 var faset ut. Har både GTX280 og 285 selv. Lenke til kommentar
torbjorn94 Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Fordi den er langt ned på mellomklasse, den koster godt under 10k. Det er likevel en helt grei PC og mye for pengene. Fordi om PCen er grei og trådstarter ikke trenger kraftigere, betyr det ikke at den er high end. Når du skriver at GTX280 er bedre enn 275 er du ute og kjøre. Den er sidestilt og hvis man tar i betrakning at den er laget på 55nm G200b mens 280 er basert på 65nm så er 275 bedre enn 280. 275 kom for å dekke gapet mellom 260 core 216 og 285 etter at 280 var faset ut. Har både GTX280 og 285 selv. Litt feil der...maskina koster 9.995 kroner...det er tilbud Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Bare å slå til på pcen det dersom du er fornøyd med spesifikasjonene. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Fordi den er langt ned på mellomklasse, den koster godt under 10k. Det er likevel en helt grei PC og mye for pengene. Fordi om PCen er grei og trådstarter ikke trenger kraftigere, betyr det ikke at den er high end. Når du skriver at GTX280 er bedre enn 275 er du ute og kjøre. Den er sidestilt og hvis man tar i betrakning at den er laget på 55nm G200b mens 280 er basert på 65nm så er 275 bedre enn 280. 275 kom for å dekke gapet mellom 260 core 216 og 285 etter at 280 var faset ut. Har både GTX280 og 285 selv. Du prater i prinsippet barre irreleveant bullshit. Hvorfor setter du ikke opp et forslag selv da (av ferdigbygd selvsagt, ikke komponenter det klarer jeg fint selv)? Jeg gir vel blaffen i om den er sidestilt eller under eller over et stk 280. Poenget her er at den PCen er langt over middels og da tar du ut et helt annet poeng enn det saken gjelder. Kan du nevne hva som er mellomklasse med PCen istedenfor å briefe rundt med svada som egentlig ikke er noen råd i det hele tatt. Endret 5. september 2009 av jornboss Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Kan du nevne hva som er mellomklasse med PCen istedenfor å briefe rundt med svada som egentlig ikke er noen råd i det hele tatt. Jeg har for lengst poengtert det er en grei pc som yter bra por pengene men at PSU og periferi-utstyr kunne vært bedre. Har du overhodet lest hva jeg har skrevet? Først kom du med en påstand om skjermkort, så sier du at du gir blaffen i om det faktisk stemmer. Hvis du dømmer ytelse ut ifra modellnummer og ikke tekniske spesifikasjoner sier det nok om deg. Du svarte posten med en regelrett løgn Den PCen er noe av det beste du får tak i.... Da må jeg virkelig få lov å mene det er en middels pc som yter bra for pengene uten at du skal bry deg en meter. Heretter får du mene hva du vil for min del, og jeg anser denne diskusjonen som avsluttet. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Mr Nilsen: Prosessoren Q9550 er på høyde med i7 i så og si alt. Du finner vel ingen AMD prosessorer som slår den her(kanskje den beste). GTX275 er likt HD4890 som er AMD sitt beste skjermkort. Du kan godt si deg avsluttet med diskusjonen, for det har ikke vært noe diskusjon. Du har kommet med påstander som jeg har tilbakevist. Nei det spiller liten rolle hvordan GTX275 er i forhold til GTX280. Spørsmålet her var om det er noe av det beste. Ja selvsagt er GTX275 noe av det beste uavhengig av sin interne rangering i forhold til et utgått produkt; GTX280. Du prøver å forsvare deg med å vri diskusjonen. Strømforsyningen kan da ikke være avgjørende for om det er middelklasse eller ikke - alvorlig talt. Chieftec 550W er faktisk en god strømforsyning - og ikke alle må ha eller vil ha mulighet for SLI eller CrossFire. Kabinettet er blant de bedre. De fleste som legger ut råd her tror jeg er enig med meg i denne saken. Strømforsyningen ok litt minus, men resten er helt flott. En vurdering må også ta hensyn til prisen som jeg selvfølgelig gjorde opp i alt dette. Du har enneå ikke vist meg noe bedre - relatert til min uttalelse om at dette var noe av det bedre han fikk tak i. Prisen tatt i betraktning er jeg ikke i tvil om det (pris har betydning). I forhold til trådstarter skal vi gi oss med dette, men jeg synes du er noe useriøs når du slenger ut helt feil påstander. I dette forumet er det lov å bry seg en meter når du slenger ut slike påstander - påstander som faktisk er ganske langt ut på viddene. Endret 5. september 2009 av jornboss Lenke til kommentar
torbjorn94 Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 ...Alt på maskina såg bra ut....men skal eg bytte sjermkortet til eit xfx-kort??...eller?? Lenke til kommentar
program Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Bare å slå til på pcen det dersom du er fornøyd med spesifikasjonene. Hvis man skal ha en spillPC, tror jeg ikke at man ikke kan være fornøyd med de spesifikasjonene tatt i betraktning prisen. Så jeg må si meg enig med jornboss. Hvis du ikke tar med pris i regningen, og regner prisen for hvor god en PC er, så kan jeg være enig med mrNilsen. Men det er ikke slik det virker. Kommer man opp i høyere prisklasser, får man mindre per krone dess mer man betaler, slik er det. Men selvfølgelig får man bedre PC for 20k, 30k osv hvis det er slik du tenker. I alle fall på papiret. Endret 6. september 2009 av program Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå