Gjest dsfsd Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg hadde sex for noen dager siden. Hun brukte p-piller, men vi brukte ikke kondom. Men dagen etterpå så glemte hun å ta pillene, og jeg har hørt at sædceller kan leve opptil 3 dager i skjeden. Er det noen fare for graviditet? Lenke til kommentar
Right Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Ja. Men hvor stor sjanse det er kommer an på hvilken pille det var hun glemte, osv. (om den var en av de siste eller en av de første). Endret 5. september 2009 av Right Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 sjangsen er rimelig liten ja. Det er avhengig av hvilken uke hun er på. Sjangsen er vel i hovedsak teoretisk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) spørs åssen p piller hun bruker. eks mine så kan jeg glemme en pille en gang i månden ca og beskyttelsen skal da være full hvis man husker å ta p pillen man glemte fortest mulig.. Endret 5. september 2009 av estella_87 Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Så å si alle p-piller har ett greit slingringsmånn (ca 36 timer). Stort sett er risikoen for graviditet særdeles liten ved å glemme en pille. Selv også over 36 timer, skal det mye til for å bli gravid. Nå er dette selvfølgelig veldig varierende fra person til person, men det er ikke unormalt at det kan gå opptil 6 måneder fra en slutter på p-pillen før en blir gravid. Så. Tror du kan ta det helt med ro, selv om man aldri skal si aldri.. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) fant denne her da på nette men jeg vil anbefalle deg sterkt å lese om den p pillen hun bruker. 6 månder hørtes veldig lenge ut forresten Endret 5. september 2009 av estella_87 Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Ja, det høres mye ut, men fortsatt en realitet. For oss tok det rett over 5 mnd. Har mange vennepar som også har barn, eller er gravide og de aller fleste trenger litt tid. Det raskeste jeg kjenner til blant vennekretsen er graviditet etter 2 uker. Men de aller fleste jeg kjenner ligger mellom 2-6 måneder. Et vennepar har nå prøvd i 9 måneder uten hell, men alikevel vil ikke legen gjøre undersøkelser rundt fruktbarhet før etter at det har godt 12 måneder siden hun sluttet på pillen. Endret 5. september 2009 av C-angel Lenke til kommentar
Gjest sdsdf Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Trådstarter her. Takk for gode svar Kan også legge til at dama bruker p-piller som kalles for "loette". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå