Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Heisann! Har prestert å lage 12-14-16 stygge skruehull i stueveggen i leiligheta jeg leier, og må få skjult/fiksa de igjen! Ellers frykter jeg at huseier kommer til å tilte! :-/ De har en diameter på 2-3 mm og er veldig godt synlige fra andre siden av stua. Veggen er off-white og litt ruglete. ANYONE? /TH Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Sparkel og maling i samme nyanse som den som allerede er på veggen. Få med deg et sånt fargehjul i en jernvare, så vet du nøyaktig hvilken fargekode du skal ha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hmm, tenkte på det selv men trodde det var uhyre vanskelig å få tak i akkurat samme farge, og at det da allikevell ble seende stygt ut med malingflekker i andre farger på veggene? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Les leie kontrakten din og se om det står noe der som sier du IKKE har lov å henge opp ting på veggene. Hvis ikke, så har du egentlig ikke noe å beskymre deg over. Personlig ville jeg snakke med han og spørre etter farge koden til malingen pga du vil sparke og male over skrue hull, tror nok han setter pris på at du vil ordne det, og vil mulig si at du trenger ikke tenke over det. Endret 5. september 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jo takk. Er dog ikke "vanlig opphenging" av ting og tang på veggene. Det bekymrer jeg meg ikke så mye for. Det jeg har gjort er å feste "metall-slides" til veggen slik at jeg kan "slide" Macbook-Proen flush på veggen når jeg bruker ekstern skjerm. Ergo er det masse skruehull på et forholdsvis lite område :-) Menmen, takk for tips. Skal ta kontakt med utleier og forhøre meg om fargekode til malinga! /TH Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hmm, tenkte på det selv men trodde det var uhyre vanskelig å få tak i akkurat samme farge, og at det da allikevell ble seende stygt ut med malingflekker i andre farger på veggene? Sånne fargekart er laget for nettopp det problemet. Bare si at du skal ha for hvit/offwhite. Lenke til kommentar
haratang Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Får du tatt en bit av fargen på veggen med til en fargehandel, kan de analysere den i forhold til fargekode. med bit vil jeg tro 1cm2 vil holde. I mitt tilfelle klarte de uten problem en maling fra 60 tallet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 det er i og for seg ingen problemer med å scanne en tapetbit og lage en identisk farge. selv om dette blir veldig likt er det ingen garantier for at det blir 100% likt. Prøv først å ta på finsparkel. den er nesten hvit og er veldig finkornet og passer dermed bra til å tette små hull med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Takktakk Litt mer optimistisk nå! /TH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå