PapaDon Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg sitter å lurer på hvilke av disse to kabinettene jeg skal kjøpe, og i så måte lurer jeg veldig på hvordan de medfølgende PSUene er i kvalitet. Har forstått det slik at den som følger med Antec Sonata III er god, men hva med den som følger med (noen) av Cooler Master Sileo kabinettene (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=483001)? Jeg lurer også på hvilke av de to som er mest støysvake og effektiviteten deres. Jeg ønsker at PSUen skal dra en intel core 2 duo E8400 + et ATI HD4890 vapor-x, er det realistisk med en av disse 500 watts PSUene? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Cooler Master oppgir følgende for PSU'en: More than 70% better efficiency at typical load operation. De mener antagelig "Better than 70% efficiency at typical load operation". Tviler på at Antec lager PSU'er som brenner av så mye effekt til ingen nytte. CM's PSU er en miljøversting, som helst bør gå ut av produksjon. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 jeg er ingen ekspert på PSU-lingo så du må nesten gi meg et svar i klartekst Men jeg forstår at du på bakgrunn av det vil velge Antec sin? Men vil ytelsen være lik (vet ikke helt om det er et uttrykk som gir noen mening i PSU-verden, men vil de gi samme sluttresultat med tanke på hva de kan drive?) Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Både Antec og Cooler Master kommer med 500W PSU og vil nok fungere omtrent likt. Forskjellen ligger i hvor effektivt de gjør om 230V fra veggen til spenninger som brukes av elektronikken i PC'en. Dersom elektronikken etter PSU'en trekker 300W, vil du måle et totalforbruk på 345W med Antec og 390W med Cooler Master. Der ligger forskjellen på en 70% effektivt og en 80Plus sertifisert PSU. Du må i tillegg regne med kortere levetid for den mindre effektive PSU'en, siden de ekstra wattene svis av som varme inne i PSU'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå