Delvis Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Prøvde koble en HDMI-kabel fra Pc til TV. Og fant ut at det ble markert bedre kvalitet på bildet enn med skjermkabel (vga til RBG på tv) Men hvordan får man lyd med HDMI kabel? Det er ikke noen audio-inngang ved siden av HDMI-inngangen på Tv'et, slik som ved siden av de andre inngangene. Der er det bare HDMI-inngang, og så en DVI inngang rett under. Så jeg forstår ikke hvor jeg skal koble audio-kabelen fra Pc til Tv når jeg bruker HDMI kabel. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 hdmi inneholder også lyd. Typisk i form av at man kobler en kort kabel mellom skjermkortet og lydkortet for å få lyden sendt til tv-en. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 På min laptop må jeg manuelt velge lydutgang når jeg skifter på ting. Høyreklikk volumikonet nede ved klokken og velg "Playback devices". Her velger du TVen din som standard. Det kan hende du må restarte programmet du vil skal spille lyd på TVen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Ja takk, fant ut av det Det var å gå inn på lyd, avspillingm og velge den som standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå