Gå til innhold

Kjører crossfire 4890, men får bare 30-50Fps på far cry2 :S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har asus p6t deluxe v2

corsair dominator HX 1600MHz

intel core i7 920

Btw, er far cry 2

Synes jeg leste noe om nyeste chipset til i7, eller et av dem, hadde problem med å kjøre mer en 1066 eller var det 1333mhz du har 1600mhz. Husker ikke bloggen jeg leste det i. Iallefall på diskusjon. Sjekk at brikkene får nok volt, "memtest", evt, let etter ny chipsett driver og bios. Kansje det noe med ram å gjøre. Et eller annet på hovedkortet som ikke får nok strøm når det skjer mye. Høres det litt ut som.

Lenke til kommentar

Core i7 920 skal kunne takle ram på 1600MHz uten problemer. Det kan være et driverproblem though. Har du sjekket at AI er på i ATI-driverne? Husker ikke helt hvor det var man aktiverte/deaktiverte dette, men leste på en side at dette kunne ha innvirkning på spill ved bruk av Crossfire. Det er verdt å sjekke i det minste.

Lenke til kommentar

Anti-aliasing, som sagt mange ganger før. FarCry2 er laget for at bare PCer fra framtiden skal klare å kjøre det på beste innstillinger, og anti-aliasing bruker enorme ressurser.

Andre ting du kan prøve først er å patche spillet fullt opp, å instalere nyeste skjermkortdriver, en kompis av meg som har noenlunde lik PC som jeg har kjørte spillet mye mer smooth enn meg som ikke hadde gjort det.

Til sist kan det nevnes at 30-50 fps er ganske bra.. Hvis du opplever noen form for hakking så må spillet sikkert patches.

Lenke til kommentar

1. vi har et helt forum som er beregnet for og hjelpe slike som deg.

her: https://www.diskusjon.no/index.php?c=276 . så og poste dette i et Spill forum gjør at du iblant ikke får riktig svar...

2. hvis du har på vertical Sync så får du ikke mer enn 60 FPS. (øyet ser ikke mer enn 60 FPS så om du har 200 FSP så ser du ikke forskjell på det og 60 FSP)

men hvis du absolutt MÅ ha en milliard fps så skru av vertical sync ;)

Lenke til kommentar
1. vi har et helt forum som er beregnet for og hjelpe slike som deg.

her: https://www.diskusjon.no/index.php?c=276 . så og poste dette i et Spill forum gjør at du iblant ikke får riktig svar...

2. hvis du har på vertical Sync så får du ikke mer enn 60 FPS. (øyet ser ikke mer enn 60 FPS så om du har 200 FSP så ser du ikke forskjell på det og 60 FSP)

men hvis du absolutt MÅ ha en milliard fps så skru av vertical sync ;)

mener jeg så forskjell i 3dmark 60-1000fps, følte liksom det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...