V-by Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hoy. Har et forslag. Folk som er trygda på en eller annen måte, får jo bare penger ved å ikke gjøre noe. evnt bare søke på noen jobber. Det går jo mye penger med på å gjøre det slik. Men hva hvis man gjør så disse folkene faktisk må jobbe litt for disse pengene, ved å f.eks sende de ut og plukke søppel i byen, eller lignendes lette jobber. Da vil man jo få litt mere ut av disse pengene, og det gjør det sikkert litt mindre aktuelt for visse å da ville motta disse pengene. Man trenger ikke gjøre det slik at man jobber mye, men ivvertfall litt. Jeg kan heller ikke se for meg at det vil koste så mye ekstra, da det ikke kan koste så alt for mye for koster og diverse slikt utstyr. Kanksje det går opp i opp med at visse folk da ikke vil motta trygd elns. Hva tror folk, kunne noe ala dette vert en ide? Jeg syntes ivvertfall det. Og husk, det er forskjell på folk som mottar stønader fordi de ikke kan jobbe. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hva vil du oppnå med dette? Samfunnsøkonomisk tror jeg gevinsten heller er liten. De fleste som mottar arb.ledighetstrygd gjør dette i korte perioder før de kommer seg ut i ny jobb, og adm.kostnader rundt det å fordele folk til de ulike mildertidige jobbene ville trolig spise opp gevinsten ganske fort. Dessuten mener jeg at det er lite vits å sette folk i arbeid kun i den hensikt at de skal gjøre et eller annet. I et velferdsamfunn skal det å være arbeidsledig i en kortere periode være akseptabelt, og ikke bli møtt med en "straff" i form av at man må utføre en arb.oppgave man høyst sannsynlig er overkvalifiserte til å utføre. Jeg tror de fleste synes det er ille nok å motta trygd...og rik blir du jo i hvertfall ikke. Så nei, jeg mener nok at dette er en heller dårlig idé. Man bør heller sette ressursene inn i forhold til å få folk raskt ut/tilbake i varige arbeidsforhold. Den siste setningen din gir forresten ikke helt mening. "...det er forskjell på folk som mottar stønader fordi de ikke kan jobbe..." og...? Hvem er de forskjellige fra? Lenke til kommentar
Zazzera Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Forstår jeg deg rett? "Mennesker som ikke har jobb kan godt jobbe for offentligheten." Ledige offentlige jobber på alle nivåer blir da utlyst på NAV allrede? Foreslår du at de skal opprettes fler jobber slik at arbeidsledige skal få jobb, eller at allerede eksiterende jobber skal stykkes opp slik at flere kan få dele ddet som tidligere var en stilling? Endret 5. september 2009 av Zazzera Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det er mulig å kontakte kommunen og få utstyr til søppelsamling av dem. Men dersom alle trygdede gjorde dette ville det faktisk blitt for mange søppelsamlere... Et annet alternativ kan være å gå til et eldrehjem og spørre hva de ansatte ikke får tid til, og om det er mulig å hjelpe til. Samtidig blir det veldig rart dersom tilfeldige personer fra gata skal marsjere inn og dusje de eldre, skifte bleier på dem og kle på dem. Litt merkelig... Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Eller vi kan ta bort arbeidsgiveravgiften slik at det blir mye billigere for bedrifter å ansette folk som kansje ikke har alle forutsetninger for å være like produktive som resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå