ArmenMinAU Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Har installert noen harddisker på et PCI IDE kort og alt fungerer tydeligvis og oppdages i enhetsbehandling, men ingenting i min datamaskin eller partitionmagic. Hva gjør jeg for å kontrollere/formatere harddiskene slik at jeg kan se de? Takk Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Formater fra diskbehandling Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Diskene står nok ikke der Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Kan du legge ut skjermbilde fra diskbehandling? Er harddiskene synlige før Windows starter? Og hvordn er de sattop (master,salve, cable select)? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Her er det eneste stedet jeg ser dem hvertfall. Mulig at ikke harddiskene står der, men man ser hvertfall at kortet fungerer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Må nesten spørre om du vet hva Diskbehandling er. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Jeg var inne på diskbehandling. Kjør "compmgmt.msc" osv. De står ikke der. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Og du finner de tydeligvis heller ikke på "Diskstasjoner" i Enhetsbehandling. SÅ det eneste du finner er kontrolleren. Da spørs det om du har koblet diskene riktig. Prøv en disk av gangen. Og sjekk jumpere for Master og Slave. Er du 100% sikker på at de er riktig? Er det liv i diskene, vibrasjon som tyder på at de går? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Mulig man må bruke softwaren for kontrolleren for å sette opp diskene? På et av hovedkorta mine må jeg sette opp RAID-kontrolleren under boot for å finne diskene i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå