Gå til innhold

Dårlig ytelse på SSD-disk med Windows XP

Moskus

Anbefalte innlegg

Ingen fantastisk besparelse altså... Om man derimot kunne målt irritasjon i kroner, så hadde det vært en annen sak... ;)

Skulle noen ha en anbefaling om en god 80 GB - 120 GB disk ("jo større jo bedre") disk med gode egenskaper så gi meg gjerne et hint! Så kan jeg ta det videre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x25-M gen2 er øverst på lista med grei margin.

Jeg føler nesten jeg spammer x25-M nå om dagen...

OCZ Vertex har også god ytelse på et litt lavere nivå, men prisen har ikke blitt senket etter intel senket sine priser med ca 40%, så den er ikke lenger lederen på value.

Når OCZ får rullet ut Indilinx Barefoot SSDer med 32nm (sansynligvis mot årets slutt) blir det nokk et prisfall der som gir en ny "value" leder.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være noen nye som leder, og det er greit. Så lenge jeg ikke må bruke en "taper". ;)

Nå har jeg gjort alle tweaks jeg kan komme på, og til og med fjernet repo'ene og lagt dem til igjen (bare i tilfelle det skulle være noe problematisk med dem). Har prøvd andre SVN-programmer. Men nei: Når jeg jobber med små filer, så risikerer jeg fort at maskinen låser seg for et sted mellom 30 sekunder og 2-3 minutter...

*sukk* Vel... jeg får kikke etter en x25-M gen2 eller lignende.

Lenke til kommentar

Gjorde et siste forsøk på å få opp ytelsen på disken. Siden jeg fikk kjørt noen Restore'r fra WHS-maskinen over på laptopen fikk jeg inntrykk av at harddisken jobbet betydelig bedre enn den gamle disken, en restore tok ca. 25% mindre tid enn på den gamle disken (og det med mer data, så ytelsen er vel enda bedre).

Men hvorfor i svarte huleste skulle da Windows jobbe dårligere?

Vi prøver med en fresh install av Windows XP. Vel, en dag senere satt jeg der med de samme problemene...

Javel, hva så? Vista. Nå har jeg brukt den 4-5 dager, og maskinen har ikke låst seg en eneste gang. SVN updates kjører som aldri før og går nå raskere enn på den stasjonære. Det hadde jeg aldri trodd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...