Gå til innhold

diskusjon rundt skolevaglet 2009 (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

tenke vi kunne diskutere litt rundt skolevalget 2009 her. hvilket inntrykk dere fikk, ting som dere husker og ikke minst spørsmål som både ble/ ble ikke besvart kan stilles her.

så jeg tenker jeg blir først ut... :)

er jo selv politisk aktiv og sto på stand før, under og etter skoledebatten ved Bodø og Bodin VGS i Bodø, selv så er det en ting som gjorde litt inntrykk... et lite stønt fra Unge Høyre der representanten under selve debatten hadde laget en papyrusrull med alle 88 løftebruddene til AP. snakket litt og åpnet den og lot den trille ned på bakken :!: er dog litt vansklig å forklare, dere skulle egentlig ha sett det selv.

men det som jeg ble mest irritert over er at jeg etter skoledebatten snakket litt med Sp's representant over en kommunal ting, jeg og han diskuterte litt heftig med dette og han er jo også veldig eplekjekk, men jeg mistet all respekt ovenfor ham da han sa:

- at jeg bare var en ungdom.

- siden han sitter i fylkestyret har han derfor rett i alt han sier

- jeg og mitt ungdomsparti for ikke ha egne meninger, vi skal mene absolutt alt det moderpartiet mener

- og sist men ikke mist at vårt ungdomsparti(Bodø UH) for vertfall ikke si noe, siden vi ikke skal på stortingen...

mener dere at dette er den rette måten å snakke med andre på, eller er det bare meg som ville ha mistet respekten for ham?

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin tråd. Var skoledebatt på vår skole også, og tror det skal være avstemning. Min stemme går enten til Rødt, SV eller AP. Skal se litt nærmere på det. Jeg er på den røde siden og støtter ikke privatisering, men jeg skal innrømme at det er noen ting på Høyre-siden som er gode. FrP har jeg lite til overs for, men Høyres "vekk-med-sidemål"-oppgave støttes. FrP er kvalmt, og prøver å appellere til ungdom ved å senke sprit-priser og aldergrensen på alkohol.

mener dere at dette er den rette måten å snakke med andre på, eller er det bare meg som ville ha mistet respekten for ham?

Nå vet jeg ikke hvor mye du overdriver osv, eller hvordan tonefallet var (lolz), men sånn du fremstiller det virker det, så er jeg enig med deg.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

skal være ærlig å si at FRP har mange gode argumenter og meninger, men føler at ofte så er det lite gjennomtenkt. men å ta med billigere sprit på en VGS er litt drøyt, hadde dette vært en høyskole eller et universitet hadde dette vært et akseptabelt argument.

men en ting skal FRP ha... de er egentlig det eneste partiet som tør å ta innvandring og intrigerings politikken på alvor, selv om noe er litt for ekstremt da :p

angående SP-mannen, forestill deg at du aldri for ta ordet, han snakker så fort han kan med en sint og oppgitt stemme, der har du ham...

men kom det opp en debatt om Afghanistan og Nato's tilstedeværelse?

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å basere sin oppfatning etter bare en slik debatt, da det er så avhengig av personen, og ikke alltid meningene. Han fra Venstre var her ikke tilstedeværende, lå med hodet i bordet osv.,

Vi hadde valget nå nettopp, men fra skolen like inntil her, er det litt skremmende resultater synes jeg. :p

32% til FRP

12% til SP

11% til AP

11% til SV

10% til Vigrid

På fylkesbasis vil det faktisk kunne gi Vigrid én person i stortinget!

Lenke til kommentar
Veldig vanskelig å basere sin oppfatning etter bare en slik debatt, da det er så avhengig av personen, og ikke alltid meningene. Han fra Venstre var her ikke tilstedeværende, lå med hodet i bordet osv.,

Vi hadde valget nå nettopp, men fra skolen like inntil her, er det litt skremmende resultater synes jeg. :p

32% til FRP

12% til SP

11% til AP

11% til SV

10% til Vigrid

På fylkesbasis vil det faktisk kunne gi Vigrid én person i stortinget!

Parti - Ant. - Prosent

FrP (219) 29%

AP (130) 17.8% (min stemme inkludert)

Høyre (84) 11,5%

Rødt (76) 10,4 %

SV (61) 8,3%

Venstre (37) 5,1%

Senterpartiet (26) 3,6%

KrF (21) 2,9%

Pensjonistpariet (13) 1,8%

Abort-motstanderne (10) 1,4%

Kystpartiet (7) 0,9%

Miljøpartiet De Grønne (5) 0,7%

Demokratene (2) 0,3%

-

Blank stemme (41) 5,6%

Ser ut som forventet, bortsett fra at jeg ikke visste så mange likte Rødt så godt. Mange stemte FRP fordi de ikke visste hva de skulle stemme, og fordi det eneste de vet er at de senker sprit- og bensin-prisen. Idiotisk så klart.

Lenke til kommentar

Ohoi, litt større skole enn oss. Flere stemte FrP enn det er elever her. :p

Stemte selv AP, men det teller nok ikke så mye, da jeg ikke får stemme på stortingsvalget da jeg er dansk.

Svarene kommer forøvrig på http://www.samfunnsveven.no/ senere i kveld.

Aldri hørt om Abort-motstanderne. Har de noen som helst annen politikk enn nei til abort, eller er det alt de kjemper for?

Lenke til kommentar
Aldri hørt om Abort-motstanderne. Har de noen som helst annen politikk enn nei til abort, eller er det alt de kjemper for?

De kjemper også for å få ut Charles Darwin og Evolusjon ut av skolen, og inn med mer kristendom (se signatur)

Det mest idiotiske partiet ever, nesten så NP og Vigrid er bedre.

Lenke til kommentar

Da begynner tall å dukke opp.

Skolen jeg går på (trodde vi var litt over 200 elever, var visst litt over 300 istedet):

Ap (91) - 30,1% (her havnet også min stemme)

FrP (59) - 19,5%

H (53) - 17,5%

Sv (34) - 11,3%

Sp (16) - 5,3%

Rødt (15) - 5%

V (13) - 4,3%

KrF (7) - 2,3%

Vigrid (4) - 1,3%

Vår liste er omtrent motsatt fra naboskolen. Her er det allmenne linjer, mens der er det yrkesfaglige.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

St. Olav i stavanger sine resultat:

Det Norske Arbeiderparti 153 21,5 (22,7)

Fremskrittspartiet 89 12,5 (13,2)

Høyre 199 28 (29,5

Sosialistisk Venstreparti 33 4,6 ( 4,9)

Senterpartiet 21 2,9 (3,1)

Kristelig Folkeparti 13 1,8 (1,9)

Venstre 85 11,9 (12,6)

Rødt 49 6,9 (7,3)

Demokratene 0 0 (0)

Det liberale Folkeparti 13 1,8 (1,9)

Kristent Samlingsparti 3 0,4 (0,4)

Kystpartiet 4 0,6 (0,6)

Miljøpartiet De Grønne 5 0,7 (0,7)

Norges Kommunistiske parti 3 0,4 (0,4)

Pensjonistpartiet 4 0,6 (0,6)

Blanke 38 5,3

SUM 712 99,9 (99,8)

Kan denne lastas ned for folk utanom?

btw: stemte sjølv SP, og vurderte rødt.

og som du kan sjå, går eg på ein høgre-skule.. :/

edit: vent litt, så ska eg laste opp hvis ikkje linken virkar

edit2: http://www.megaupload.com/?d=00C9S8G0

edit3: me hadde 87% frammøte :wee:

Endret av Alliha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...