NoSkillz Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei! Jeg er ganske ny, og har dermed ikke rukket lære meg alt om furumet, men jeg har ikke funnet en tråd for mitt problem: Jeg har en 2 år gammel HP Pavilion dv6000 (2,2 gHz AMD prossesor, nVidia 8400 GS, 2GB RAM). For en liten stund siden, prøvde jeg å installere Windows XP proffessional OS, og holdt på med å legge inn filer osv. Når jeg skulle laste ned drivere, oppdaget jeg til min forferdelse at jeg ikke kunne legge inn noe nettverk. Dette var da fordi skjermkortet er beregnet på Vista, ikke på XP, så det var ingen drivere for nettverk installert. Jeg klarte omsider å finne frem den filen som trengtes på HP sin hjemmeside (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&product=1842155&dlc=en). Enda ett sjokk intraff da jeg skulle installere driveren. Jeg fikk en beskjed der det stod noe om at filen var korrupt, og jeg kunne ikke installere den... Jeg prøvde å laste ned filen flere ganger, men den samme meldingen kom opp på skjermen. Er det noen som har hatt et lignende problem eller en løsning på problemet, hadde jeg satt pris på om du kan legge in detaljerte og ikke altfor kompliserte instruksjoner om hva jeg skal gjøre. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Vel for å ta en liten liste på hva som må gjøres etter install av nytt OS til din maskin. 1. Installer chipsetdriverne. Restart. Så kan du fortsette å laste ned drivere og innstalere. Lenke til kommentar
NoSkillz Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Vel for å ta en liten liste på hva som må gjøres etter install av nytt OS til din maskin.1. Installer chipsetdriverne. Restart. Så kan du fortsette å laste ned drivere og innstalere. Dette er akkurat den samme driveren som var korrupt, noe som jeg ikke forstår ettersom den er lastet ned fra HP's hjemmeside.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Har du installert chipsetdriverne? Prøv å laste de ned en gang til og lagre de på en minnepenn. Kanskje disken din er gåen eller minne mar fått seg en smell.. Jeg lastet ned den filen og den er ikke korrupt... Endret 5. september 2009 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
NoSkillz Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Har du installert chipsetdriverne?Prøv å laste de ned en gang til og lagre de på en minnepenn. Kanskje disken din er gåen eller minne mar fått seg en smell.. Jeg lastet ned den filen og den er ikke korrupt... Her er det jeg gjorde: 1. Jeg lastet ned driveren på en annen pc 2. Overførte den på en bærbar harddisk og over til min egen maskin. 3. Installerte (prøvde i allefall) driveren, men når den skulle pakke ut filene, kom meldingen hver gang. Tror jeg prøvde å laste ned driveren 3-4 ganger. Prøvde også å laste ned fra andre nettsteder. Det kan være sant det du sier, at hardisken har tatt kvelden, men den funker som den skal med Vista installert Lenke til kommentar
NoSkillz Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Problem løst! Etter at jeg fant ut at det stod 3 forskjellige produktnavn på pc'en , fant jeg det rette og lastet ned driverne for den. Takk for all hjelp og forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå