JFM Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei. Jeg har en Ford Scorpio 1995 mod. Siden det er ganske mørkt ute og lysene mine er så dårlige tenkte jeg å bytte til xenon. Men jeg vil jo helst ikke bruke masse penger på det. Så jeg lurer på hvor det blir billigst å kjøpe et slikt sett. Pærene må være 35W H4 Takk Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Billig xenon eller gode (lovlige, bedre og billigere) halogenpærer du vil ha? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det er livsfarlig og strengt forbudt å bygge om til xenon uten å gjere noko meir.(høgderegulering, glass osv) Vær så snill å la vere Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Så det er ikke lovlig å sette inn xenon pærer og sånn ballast greier? Rart at ingen har nevnt det til meg. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Er ikke det, men xenon vil alltid være bedre enn halogen. Uansett pris. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Er ikke det, men xenon vil alltid være bedre enn halogen. Uansett pris. Sikker? Uansett antal Kelvin osv? Kilde/forklaring? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Selvfølgelig. Har du 30 000k, så byner det jo å bli dårlig lys. Jeg har 35W 4300K i fultlysa mine, og det lyse jeg har der, klarer du ikke oppnå med halogen. Endret 5. september 2009 av Henrikenn Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ok, men då er det jo feil at Xenon er bedre uansett då. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Hvis fyren kun skal ha det på fjernlysene sine ser jeg egentlig ingen problemer med å installere xenonlys-kit. Problemet er at han har reflektorer ment for halogenpærer og med xenonlys vil du få et annet lysbilde. For at xenonlys skal være godkjent må tre faktorer tilfredsstilles: Automatisk nivåregulering Spyling på lyktene Xenongodkjent reflektor Får du til dette, er det tut og kjør. Uansett, du får selv velge om du vil bygge om eller ikke. Billige xenonkit finnes på eBay. PS: Etter ombygging, prøv å justér lyset så godt som mulig. Mange idioter her i byen som kaster inn xenonlys uten å tenke på de som kommer imot på sene høstkvelder i regnet.. Endret 5. september 2009 av Minus Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Svar på spørsmålet: www.vvme.com Bestilte selv derfra, og er veldig fornøyd. Pakken kom på døra 5 dager etter at jeg bestilte. Om du skal bestille flere xenon-kit anbefaler jeg deg å lage flere ordrer. VVME setter verdien på pakken til 20$ for å slippe fortolling, men i mitt tilfelle hvor jeg bestilte 3 kit i en ordre måtte jeg betale fortolling pga pakkeverdi 60$. Det tilbys forskjellige typer bi-xenon kit. H4-3 er med xenon i nær og fjern, H4-2 er bare xenon i en av dem. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Siden dere allerede kjøper kina-xenon, har jeg en fyr som tar 40$ for et sett, og setter verdien på 16$ uansett hvor mange du har. 20$ for frakt pr sett. Send meg PM for email adresse! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Noen som kan si noe om disse? Vehicle HID Headlamp Complete Set (H4 8000K) EckoMax Vehicle HID Hi/Lo Dual Headlamp Complete Set (H4 8000K) Hva er foresten boten om man blir stoppet i teknisk kontroll? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det er samme kina greiene overalt. I værstefall kan du bli avskilta.. Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Politiet legger seg i utgangspunktet ikke borti xenon-lys. Ble stoppa av UP, og de sa det ikke var deres problem. Men om statens veivesen har kontroll derimot... Blir vel mangellapp og krav om visning. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Vær så snill å kjøp "halogen-look-alike" pærer istedet for andre bilisters skyld. Hater ulovlig montert xenon. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 hater xenon generelt jeg, men xenon fjernlys burde jo vært lovlig, da de kun skal brukes når ingen andre er i veien. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 hater xenon generelt jeg, men xenon fjernlys burde jo vært lovlig, da de kun skal brukes når ingen andre er i veien. Det er lov i godkjente xenonlamper for fjernlys. Se følgende to biler som er samme lykt hvor ene er med halogenpærer og andre er med xenonpærer. Det viser helt klart hvorfor selv et fjernlys ikke fungerer som det skal med xenonpærer og vil i alle tilfeller redusere siktstrekning og dermed redusere sikkerheten de gir: Det første bildet er med halogen, det andre med xenon. Bildene er korrigert for lysstyrke og farge, så de er ikke brukbare for sammenligning av lysstyrke og farge. På nummer èn ser man tydelig den horisontale linja som skal treffe veien 300m foran bilen. Det som ikke vises så veldig tydelig på bildet er graderingen nedover fra den som gjør at veien er opplyst over hele strekningen, men med gradert lysstyrke. På nummer to er også linja synlig, men den har tilnærmet samme lysstyrke over hele. Det betyr at den vil helt korrekt lyse lengre enn med halogen pga høyere lysstyrke, men på grunn av det mye sterkere forgrunnslyset vil man ikke kunne se noe lengre. Det andre er en svært sterk "ramme" rundt hele greia som er konstruert av reflektorens form. Den vil lyse opp alt på kort hold, sansynligvis kortere enn nærlys. Putter man dem på bilen vil man få en falsk tro på at de lyser bedre på grunn av det kraftige forgrunnslyset, ganske likt bruk av tåkelys. Hele greia kommer av xenonpæras helt forskjellige karakteristikk. Det lyset som havner i forgrunn og ellers "rundt om kring" er det lyset som xenonpæra strør der halogenpæra ikke strør lys i det hele tatt. Halogenreflektorer forventer lite lys rett bakover og rett forover, og derfor blir det ikke vektlagt mer enn at det lyset som havner der blir brukt som strølys til å lyse opp refleks og skilt utenfor selve hovedstrålen. Jeg har forresten testet akkurat de lyktene på vei med xenonpærer. De er totalt ubrukelig. Jeg har også testet med andre lykter som gav akkurat samme resultat. Altså ekstreme mengder forgrunnsbelysning i forhold til ellers. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Noen som kan si noe om disse? Vehicle HID Headlamp Complete Set (H4 8000K) EckoMax Vehicle HID Hi/Lo Dual Headlamp Complete Set (H4 8000K) Hva er foresten boten om man blir stoppet i teknisk kontroll? Har 8000k i min bil, de er veldig blå. Vil anbefale ca 6000k Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 For best lys anbefales 4300K, for litt "tøffere" look, så er det 6000K som teller! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå