Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ingen overklokkingssoftware virker

Anbefalte innlegg

Sitter nå å skal overklokke mitt ganske nye XFX 4890 512mb skjermkort, men har et stort problem. I Rivatuner er max frekvensen du kan klokke til under det skjermkortet mitt er på, altså under 750mhz på kjerna. Samme skjer med RADclocker. Har også prøvd ATItool, men det starter ikke. GPU-Z viser riktige frekvenser.

Ja, all softwaren er nyeste versjon og jeg har oppdatert drivere.

På bildet under ser du at frekvensene ikke stemmer overens med skjermkortet.

Uten_navn.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er normalt, når du har DDR1, DDR2, GDDR2, GDDR3 og GDDR4 så ganger du frekvensen med 2 for å få den effektive frekvensen, men når du har GDDR5 så ganger du frekvensen med 4. Da blir det 900x4=3600Mhz, klokker du til 1000Mhz på slideren vil den effektive frekvensen være 1000x4=4000Mhz

Kan desverre ikke hjelpe deg med ATItool, men artifact scanneren fungerer dårlig uansett, skal du teste stabilitet på skjermkortet ditt burdte du heller laste ned Furmark og teste det, det stresser skjermkortet ditt på maks ved å kjøre OpenGL.

DeepFreeze testen i 3Dmark06 går det også ann å kjøre for å se om du får artifacts.

Edit:

-bare et lite spm:

Sitter nå å skal overklokke mitt ganske nye XFX 4890 512mb skjermkort

Har du 4870 eller 4890 ?

Man for nemlig ikke tak i 4890 512mb, da må det isåfall være et veldig skjeldent kort :p

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...