brEinar Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei, har en HP pavillion DV9000 laptop med litt trøbbel. Over lenger tid har skjermen vært så mørk at det er umulig å se på den(er ikke lysjusteringa), og det innebygde trådløse nettverkskortet har vært døtt. Greit nok, har brukt den på ekstern skjerm som nr. 2 pc. Her om dagen dreiv windows update å jobba, og når pc starta opp igjen, så virka nettverkskortet, litt. Da fikk jeg blod på tann, og endte med å kjøre recovery på den, så den blei som ny igjen, og det virka som bare det, helt til jeg laster ned noen oppdateringer, da er det døtt ved restart, ellers virker det, tok en hel drøss oppdateringer første gangen, fra både HP og Windows, neste gang prøvde jeg bare windows update, og passa på hva jeg la inn, ikke noe drivere som kan tenkes å ha noe med nettverk å gjøre, men nok en gang så mister jeg det trådløse nettverkskortet. Tenkte at da er det sikkert driveren som blir skifta ut med en ny en som ikke er helt god, og sjekker på enhetsbehandling før og etter, før så ligger det en broadcomdriver der, på trådløst nettverkskort, etterpå så finner vi kun "kabla" nettverkskort, det trådløse står ikke på lista lenger, så da lurer jeg litt. Har jo alltid trodd det var hovedkortet, men når det virker etter gjenoppretning, så tro jeg ikke lenger det, tror det er programvarefeil av en sort. Jeg får heller ikke liv i det ved windows gjenoppretning, men hvis jeg kjører recovery med F11 så funker det, men jeg får ikke en gang lagt inn IE8 uten å oppdatere PC. Har søkt litt, og det virker som BIOS-oppdatering er tingen, men det er jeg veldig usikker på, hva gjør man, og hva gjør man IKKE, kan det løse mine problemer. Er det noen mulighet for å koble ut bryteren for det trådløsen nettverket? Er takknemlig for hjelp med dette. MVH. Einar Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Har selv vert borti en maskin (dv6000) som trådløst nettverk ikke fungerte hele tiden, kom og gikk. Til slutt så sluttet det helt å virke, tok recovery på den 3-4 ganger før kortet virket skikkelig igjen, en stund, begynte å fuske igjen etter noen uker. Dette er velkjente problemer med DV6000. Hvordan det er med DV9000 typen vet jeg ikke, men høres mistenkelig likt ut. Har endt med å skifte hovedkort noen ganger nå pågrunn av at kortet fusker, eller ikke lenger vises i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
brEinar Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Hvordan er det med garanti på slikt, greit at den ikke er ny, menetter min mening er en PC en ting som er ment å være lenge og burde gå under 5 års reklamsjon/garanti. Skjermen mangler all belysning, og det trådløse nettverket er jo ikke helt friskt- Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Er vel garanti i 2 år. Om du ikke har noe ekstra forsikring på den da. Hvor gammel er den da? Endret 5. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå