Gå til innhold

Sett inn riktig sim kort?! venn skal låne mobilen men får bare denne meldingen...

Anbefalte innlegg

I fjor den 7 juni sånn ca kjøpte jeg en sony ericsson c902 med tele 2 abbo og bindingstid som skulle vare 1 år. Når bindingstida utløpte i år fikk jeg lyst på ny mobil så jeg kjøpte meg en samsung innov8 :) i går spurte en venn av meg om han kunne få låne den gamle mobilen min for hans egen hadde slutta å funke. Jeg ga han mobilen og han satt inn sitt eget sim kort og da fikk han meldingen: "sett inn riktig sim kort" hvorfor får han det når bindingstida er utløpt? går det ann å fiske detta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet må du ringe operatøren din og få en kode for å låse opp telefonen. De vil da se at bindingstiden er utgått, og du vil få koden. Det var i hvert fall slik for et par år siden da jeg skulle låse opp min, vet ikke hvordan det er nå.

Edit: Er også mulig at man i disse dager har fått til en løsning hvor man går inn på operatørens nettside, taster inn telefonens IMEI og får koden uten at man trenger å snakke med kundeservice.

Endret av eught
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...