Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett i Australia..

Anbefalte innlegg

Hey hey,

er i australia på skole, men synes det er så utrolig irriterendes med en limit på 5gb nedlasting i måneden. Spotify/youtube spiser opp mye mer enn som så, og når jeg i tillegg har en stasjonær pc hjemme med masse materiale på som jeg vil ha tilgang på blir det altfor lite med 5gb i måneden.

Det jeg lurer på er om jeg kan opprette en ftp server her nede, og laste opp ifra maskinen min hjemme uten at det går utover downloaden min her?

Jeg vil tro det ikke fungerer, ettersom det teknisk sett er download for min del, selvom det ikke er jeg som gjør det direkte. men vet dere noe mer om dette?

Lettere sagt; hvordan få data fra norge til australia digitalt uten å bruke download her nede (har fri upload, men det hjelper vel lite =/)

På forhånd takk,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Teac: Vil helst kunne overføre det i stedenfor.

@weebl: Tenker egentlig på nettet hjemme i huset her i australia. Internett er rådyrt her nede, og med stygg limit. =P

Har nett på universitetet også (QUT), men det er bare 1 gb limit der.

Noen ide?

Lenke til kommentar

Google bruker USPS (eller UPS) Next-day shipping for å frakte data. Da sender de 500GB og 1TB-disker med posten, og det går MYE raskere enn å overføre over internett, siden det er så store mengder. Snakker ikke da om én og én harddisk, men de sender mange om gangen.

Uansett, for å få all din data til maskinen din fortest mulig, er ekstern disk det enkleste alternativet. Send den i posten, og bruk limiten din til noe nyttig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...