Lufthode Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei! Jeg er klar over at det sikkert ikke er lett å gi noen konkrete svar på hva det vil koste å bytte støtdempere/fjærer på en Peugeot 307sw 2002 mod, (1,6bensin), men siden jeg er grønn på bil, så er det kanskje noen som kan gi et omtrentlig overslag? Bilen er gått omtrent 96000, med jevnlig service før min tid, og det ble ikke antydet noen slike problemer da jeg tok en NAF garantiutløpstest, men i det siste så har det kommet en "knirke-lyd" når jeg kjører i dumper. Problemet tiltok da jeg byttet om til sommerdekk på alufelg. (Vinterdekk har stålfelg). Når jeg ikke har peil på bil, så vil det for meg være nærliggende å tro at det har noe med støtdempere/fjærer å gjøre. Er det normalt at støtdempere gir seg etter bare 96000? Reperasjoner må ikke nødvendigvis utføres på merkeverksted, SnapDrive eller lignende funker fint.. men trenger ikke pris på... bakgårdsreperasjoner.. Takknemmlig for noen eventuelle svar. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Bytta fjærer på samme bil i sverige da den ene knakk der. Kosta 5000 SEK inkl fjærer. Du vil jo da få demperprisen i tillegg. Bos kommer det nok på 10K her. Men knirking, kan jo være noen gummiforinger bare? Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Bytta fjærer på samme bil i sverige da den ene knakk der. Kosta 5000 SEK inkl fjærer. Du vil jo da få demperprisen i tillegg. Bos kommer det nok på 10K her. Men knirking, kan jo være noen gummiforinger bare? Joda, godt mulig.. men det vil jo innebære at man må vite mer om bil enn det jeg kan..jeg KAN peile olje.. og der stanser det.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg har vel enda ikke været borti at en støtdemper lager knirk. Støtdemperlager og knekt fjær ja, men ikke selve demperen. Oftest er det en bærekule, lenkestag eller foring som knirker. Ikke bytt noen ting før du vet hva som lager lyden. Og finne ut av lyden er også umulig over nett og noen ganger umulig selvom man har bilen. Det er fort gjort og bytte feil del siden lyden forplanter seg i alt. Send den på verksted for og finne ut av det. Når du vet hva som må byttes kan du ringe og prute overalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå