South_Bridge Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 I skolesammenheng lagde vi en template i dreamweaver til å forme et nettsted. men jeg har ikke DW hjemme, så hva er det av alternativer? gjerne link til tutorials osv Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 kodet noe greier i php, ble ikke helt som jeg hadde tenkt... ble noen includes (for header, menu, footer osv) + content pr side. men er vel kanskje den eneste måten. brukte php Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Notepad? Endret 4. september 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 I skolesammenheng lagde vi en template i dreamweaver til å forme et nettsted. men jeg har ikke DW hjemme, så hva er det av alternativer? gjerne link til tutorials osv Jeg syns det er merkelig at dere bruker DreamWeaver i skolesammenheng? Hvilken skole er dette (nysgjerrig)? Lenke til kommentar
program Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det er ikke merkelig at de bruker Dreamweaver. Det er helt normalt. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Såfremt en oppfordres til å holde seg unna wysiwyg delen enn så lenge, så kan en like gjerne bruke MS Frontpage 98. Angående alternativer, om det er Windows du bruker hjemme så er mine favoritter Komodo Edit og Aptana Studio. Notepad++ er det også mange som bruker. (Alle tre er forøvrig tilgjengelig for flere plattformer). Bruker du Mac så er det vel Coda som er stjernen. Se også Nettuts: 18 Wonderful IDEs for Windows, Mac, and Linux. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Såfremt en oppfordres til å holde seg unna wysiwyg delen enn så lenge, så kan en like gjerne bruke MS Frontpage 98. Angående alternativer, om det er Windows du bruker hjemme så er mine favoritter Komodo Edit og Aptana Studio. Notepad++ er det også mange som bruker. (Alle tre er forøvrig tilgjengelig for flere plattformer). Bruker du Mac så er det vel Coda som er stjernen. Se også Nettuts: 18 Wonderful IDEs for Windows, Mac, and Linux. Okay, takker for svar. Men syns fortsatt det er rart at skolen bruker et såpass dyrt program som dreamweaver, ettersom det finnes så mange bra alternativer - med tanke på å «lære» seg koding liksom :-\ Lenke til kommentar
program Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Etter hva jeg har skjønt er det ganske vanlig at skoler bruker Dreamweaver. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Mange skoler med multimedia har kjøpt en pakke fra adobe(dw, premiere, flash+++). Personlig bruker jeg Programmer's Notepad til web. Jeg var bare ute etter åssen man mekker i sammen templates i php. Fant ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå