FlinkeFreddy Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei. Jeg poster denne posten fordi jeg vil dele min erfaring. Jeg kjøpte min bloatware- befengte Acer Aspire 5920G for ca to år siden. Kostet dengang saftige 11 000 kr. Den har funket greit siden det, uten særlig problemer utenom det vanlige. Det er ikke selve dataen det er noe galt med. Men når uhellet først er ute, får man merke hvor dritdårlig acer er (etter min mening). Jeg har tidligere forundret meg over den vanvittig treige supporten, tok 3-4 uker å sende meg recovery-dvd'er. Endte opp med at jeg skaffet på egen hånd. For over en måned siden var jeg uheldig å ødelegge skjermen. Jeg ringte inn, og de ba meg finne kvittering og sende den sammen med laptoppen til en oppgitt adresse. Jeg ba pent om de kunne legge med en hastelapp, siden jeg er student og avhengig av data. "jada, det skal jeg gjøre", sa den svenske "supporteren". Tiden gikk, og jeg ble utålmodig. Derfor, etter 1 mnd, ringte jeg inn og spurte hva som skjedde. De hadde ikke engang begynnt å fikse på min acer. Jeg spurte også om det var lagt til hastemelding. Det var det ikke gjort! Uken etterpå, altså forrige mandag, undersøkte jeg statusen på nett. Der sto det "Awaiting Customer Approval". Jeg ringte inn og spurte wtf det dreide seg om. Svaret jeg fikk da var at jeg kom til å få en bekreftelses-mail senere den dagen. Ikke før i dag (fredag), fikk jeg mailen. Da hisset jeg meg litt opp, prisen jeg fikk oppgitt for reperasjon var kr. 2778 ,- Er det bare meg som reagerer på en vanvittig høy pris, sammenlignet med servicen jeg har mottatt? Dataen kostet 11000 kr da den var ny, og ser man blindt på prisen skulle man tro man fikk god service tilbake ? 11 lapper er ganske mye for en datamaskin. Går for tiden på markedsføring, og fra Acer sin side må jo dette være dårlig butikk ? De har tapt en kunde, fordi jeg kommer antageligvis til å bytte ut denne datamaskinen om 1-1,5 år... Gjett hvilket selskap jeg kvier meg for å handle fra igjen...! Er dette bare rent whine, eller har andre produsenter bedre rutiner og bedre øye for kundeforhold ? M$-mannen jeg alltid har vært har lyst å kjøpe eple, og legge inn win7. Håper på tilbakemeldinger, både fra Acer-folk, eple-folk og andre produsenter. På forhånd takk, Mvh FlinkeFreddy Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Nå har jeg ingen anelse om prisen for rep. er høy eller ikke, men når det gjelder generell service så har jeg en helt annen oppfatning av Acer. Har selv en 5920G. Et komponent i hovedkortet røk tidligere i sommer, og fikk da rep. på garanti. Når jeg kontaktet Acer, fikk jeg en god mottakelse og god hjelp. Jeg skulle på ferie 1,5 uker etter at pcen døde, og de skulle gjøre det de kunne for at pcen ble fikset før dette. Brukte som argument at jeg trengte pcen i jobbbsammenheng i ferien. Jeg fikk da valget om å sende inn pcen, eller levere direkte til servicested. Gjorde da sistnevnte, siden dette ga større garanti for at jeg skulle få tilbake pcen før jeg dro på ferie. Jeg leverte pcen onsdag 24/6 ca kl 16:00, og fikk melding mandag 29/6 ca kl 10:00 om at pcen var klar til henting. Ikke galt spørr du meg.. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 @ FlinkeFreddy: skal ikek si om de 3 lappene er mye for en reperasjon men. jeg ville henvist meg direkte til HVOR du kjøpte den og ikke direkte til Acer. (jeg er ikke verdens beste i hvordan garanti etc funker ) men hvis den ble kjøpt for UNDER 2 år siden så har du 1 års garanti fra Acer sin side og 1 år fra butikken du kjøpte den ifra (så langt jeg har skjønt det :s) du skal uasnett ha 2 år garanti og 5 års reklamasjon på all elektronikk kjøpt i norge. tia som ble brukt på reparasjonen er litt vell lang ja. hadde ringt etter 1-2 uker for og sjekke hvis det var meg <- har mye bra erfaring med acer Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Vil ikke si prisen for rep. var noe høy, heller i andre enden. Edit: @Submit: Det er ikke noe som heter "minste garanti". Garanti er noe produsenten setter selv, og er i dette tilfellet 1 år. Butikken har ikke ekstra garanti utover dette, med mindre det er spesifisert. Reklamasjon derimot er på laptoper, som du sier, 5 år. Endret 4. september 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 3k er da ikke spesielt mye for bytte av lcd panel. Si 1500 for panel og 750x2 for 2 timers jobb. Du forventer at de skifter lcd panel for deg kjapt og billig fordi du kjøpte pcen til 11 tusen i utgangspunktet? Hva er det egentlig du klager på her? 11k er ikke spesielt mye for en pc. Jeg kan være enig i at 1mnd er på kanten til lang tid om de har hatt pcen liggende i hylla hos seg, og panelet som skal byttes også er på lager hos dem. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 3000 kr er ikke mye for bytting av LCD panel, LCD panel er som regel utrulig dyrt. Vanlig pris for et panel er på rundt 2000 kr, så kommer prisen for jobben i tillegg. Der jeg jobber som har vi kun positive erfaringer med acer sin support, de som regel utrulig kjappe. Men regner med siden kunden trenger nytt LCD panel, så er dette en ytre påkjenning som har foresaket det, så da hjelper verken garantien, eller den nydelige forbrukerkjøpsloven vi har, eneste som hjelper da er forsikring. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 så har du 1 års garanti fra Acer sin side og 1 år fra butikken du kjøpte den ifra (så langt jeg har skjønt det :s) du skal uasnett ha 2 år garanti og 5 års reklamasjon på all elektronikk kjøpt i norge. TØV! Du kan ikke legge sammen garantitid. Den er fortsatt bare 1 år. Men reklamasjonstid er noe helt annet (og har ingen sammenheng meg garantier). Nå klarte trådstarter selv å ødelegge skjermen (i henhold til innlegget hans). Dermed gjelder hverken garanti eller reklamasjon. Dette er en ordinær reparasjon. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Nå har det seg slik at jeg selv var skyld i at skjermen ble ødelagt. Det var ikke en produskjonsfeil. Jeg har heller ingen forsikring på dataen, eneste måtte være å få det på husholdningsforsikring. Har ikke hatt lyst til det, siden egenandelen sikkert blir høy. Det er tiden det har tatt å fikse det som jeg reagerer på. JO, 11 000 er mye for en datamaskin i våre dager. Kjøper man en Lexus burde man få god service med på kjøpet ? I forhold til en Toyota ? Men virker som at jeg ikke har opplevd noe mange andre også har reagert på. For å fortsette tråden; hvilke merker har best support-ordning ? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Tja, jeg vil nå si HP eller IBM/Lenovo. Har verksteder rundtom i Norge (HP bruker Infocare og Atea). Edit: HP Carepack har tekniker hjem på døren/jobb/der du vil innen et par dager. Endret 4. september 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Men virker som at jeg ikke har opplevd noe mange andre også har reagert på. For å fortsette tråden; hvilke merker har best support-ordning ? Kjøp deg Dell med utvidet garanti, da fikser de det hjemme hos deg etter 1 dag eller 2. Dette koster dog noen tusenlapper ekstra for noen år. Endret 4. september 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Nå har det seg slik at jeg selv var skyld i at skjermen ble ødelagt. Det var ikke en produskjonsfeil. Jeg har heller ingen forsikring på dataen, eneste måtte være å få det på husholdningsforsikring. Har ikke hatt lyst til det, siden egenandelen sikkert blir høy. Det er tiden det har tatt å fikse det som jeg reagerer på. JO, 11 000 er mye for en datamaskin i våre dager. Kjøper man en Lexus burde man få god service med på kjøpet ? I forhold til en Toyota ? Men virker som at jeg ikke har opplevd noe mange andre også har reagert på. For å fortsette tråden; hvilke merker har best support-ordning ? Nei, 11k er IKKE mye for en pc, bærbar eller ikke. Forhåpentligvis fikk du det du betalte for, og ikke en pc tilsvarende en på elkjøp til 3.5k. Jeg er usikker på om den utvidede garantien til Dell (og hp) dekker selvforskyldte skader, men om den gjør det, kan det være et godt alternativ. Vet at man kan få innboforsikring som dekker uhell også, "idiot forsikring" som min bror kalte det, da han trengte det pga han gjorde idiotiske ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå