Gå til innhold

Vanlig billig videokamera kabel

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk et sånt videokamera til maks 2000 eller noe sånt fjor jul, men bare et problem... det fulgte ikke med sånn kabel jeg trenger for å overføre fra kameraet til PCen... Jeg kjøpte fem 1-timers taper, som er fulle nå, men trenger den hersens kabelen, slik at jeg får lagret/redigert det på pcen.

Spørsmålet mitt er: noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik kabel, separert altså... Hadde vært kjempe flott, kameraet mitt heter Sony DCR-HC51 trur jeg... Det er 3 inganger på det: DV, DC IN, A/V R

Jeg trur det av DC IN som var til strømmen, men ærlig talt har jeg ikke peiling, trenger bare å koble den opp til dataen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... kameraet mitt heter Sony DCR-HC51 trur jeg... Det er 3 inganger på det: DV, DC IN, A/V R

Jeg trur det av DC IN som var til strømmen, men ærlig talt har jeg ikke peiling, trenger bare å koble den opp til dataen.

DC-in er likestrøm inn. Men før vi kan si noe om de andre. Tror du kameraet dit heter "Sony DCR-HC51" eller vet du det. Har du manuel til kameraet? Har du forsøkt å søke på SONY's hjemmesider?

Lenke til kommentar

Du har et DV-kamera,og du trenger en Firewirekabel til overførsel til PC. (Som må ha firewirekontakt). Dersom du har en stasjonær PC, trenger du kabel med stor kontakt i den ene enden og liten i den andre (Inn i kamera). Har du laptop, må du ha en med liten kontakt i begge ender.

Spør der kamera ble kjøpt etter slik kabel. En fotoforretning i nærheten bør kunne skaffe. Eller en av kjedene som selger kamera. Den bør koste under 100 kr.

Lenke til kommentar

Hørtes flott ut. Det står på moderkortet mitt at det skal ha firewire (Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX, Firewire, GbLAN, DDR3, 2xPCI-Ex - det er alt som står på moderkortet mitt, så jeg går ut ifra at en plass på kabinette mitt finner du det du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...