SiggyT Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Spec'en på Asus A7V333 tilsier CPU opp til 2 GHz, d.v.s. XP 2400+. Noen som vet om det går bra med raskere CPU, f.eks. XP 2600+ eller 2800 eller t.om. enda høyere? Noen som har prøvd eller som med sikkerhet kan si om dette går bra? Lenke til kommentar
salomo Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Les på denne siden så finner du nok ut av det. :wink: Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Les på denne siden så finner du nok ut av det. :wink: Thanks Salomo, ser ut som om dette kortet tar alt av XP+ CPU'er bare BIOS revisjonen er fersk nok., men hva betyr egentlig "Since PCB" og hvordan finner jeg ut hva jeg har? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Du kan bruke aida32, eller se det på hovedkortet ditt. http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 AIDA32 - Enterprise System Information er det du skal velge. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Thanks Salomo, ser ut som om dette kortet tar alt av XP+ CPU'er bare BIOS revisjonen er fersk nok., men hva betyr egentlig "Since PCB" og hvordan finner jeg ut hva jeg har? "since PCB" henviser til hvilken revisjon av kortet. Så godt som alle hovedkort kommer i flere revisjoner hvor det er foretatt mindre forbedringer. Revisjonsummeret eller PCB nummeret om du vil finner du ved å se på hovedkortet. Det står mellom/rett til høyre for PCI slot 2 og 3. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det er mulig. For når hk'et ble laget fantes ikke cpu'er med mer enn 133mhz fsb. Det er ikke grenser sånn egentlig på et hk. Bare prøv en cpu med 166mhz fsb å se. 8) Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Det er mulig. For når hk'et ble laget fantes ikke cpu'er med mer enn 133mhz fsb. Det er ikke grenser sånn egentlig på et hk. Bare prøv en cpu med 166mhz fsb å se. 8) Hei, ser du har samme HK'et som meg og kjører XP2400+@2700. Hvordan klarer du å bli kvitt varmen?? Prøvde for moro skyld å klokke min XP2100 fra 1733 til 1800 MHz bare ved å justere Vcore spenninga fra 1,6 til 1,8V. Når jeg startet opp igjen, føykt CPU-tempen så fort oppover at jeg måtte bare logge av og justere tilbake til utgangspunktet med en gang... Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Thanks Salomo, ser ut som om dette kortet tar alt av XP+ CPU'er bare BIOS revisjonen er fersk nok., men hva betyr egentlig "Since PCB" og hvordan finner jeg ut hva jeg har? "since PCB" henviser til hvilken revisjon av kortet. Så godt som alle hovedkort kommer i flere revisjoner hvor det er foretatt mindre forbedringer. Revisjonsummeret eller PCB nummeret om du vil finner du ved å se på hovedkortet. Det står mellom/rett til høyre for PCI slot 2 og 3. Thanks Anders, kikket på HK'et og fant ut at jeg har rev. 1.02 noe som begrenser litt hvilke CPU'er jeg kan bruke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå