Gå til innhold

Det Liberale Folkepartiet i skoledebatt på YouTube (Stortingsvalg 2009)

Warz

Anbefalte innlegg

Med tanke på at det ved forrige valg kun var 500 som stemte på DLF er det en statistisk usannsynlighet.

Legger til at ved forrige stortingsvalg stemte heldigvis bare 213 personer på DLF.

Forøvrig har de også bare lister i Rogaland (hvor denne skoledebatten var), Oslo og Hedmark.

Kilde:

http://www.aftenbladet.no/innenriks/politi...alget_2009.html

Meningsmåling->Partier->Andre->Det liberale folkeparti

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettopp. Norge har vel ca 1 million på trygd nå. Ikke rart sosialistene har så mye makt når folk som ikke gjør en dritt, men snylter på andre, utgjør 1/4 av velgerne.

De trygdede betaler faktisk også skatt av sin trygd, de bidrar også til fellesskapet, bare så du vet det. Ditt parti(?), representerer en (unnskyld utrykket) en latterlig klasseskille politikk som ikke kommer til å fungere lenger en nesa rekker. Partirepresentanten i den refererte videoen høres ut som en pensjonert konspirasjonsteoretiker som ikke har rot i virkeligheten. Fellesskapet er noe som har gjort Norge til et så rikt og velfungerende land som det faktisk er. Å rive bjelkene bort fra dette, er ren og skjer vanvidd.

:)

Lenke til kommentar
Jeg aksepterer forøvrig ikke resonnementet om 'tyvegods', men det antar jeg at du innså? :)

Hvorfor er ikke skatt tyvegods? Det er snakk om penger som er tatt fra mennesker uten deres samtykke. Å benekte dette blir som å benekte tyngdekraften.

De trygdede betaler faktisk også skatt av sin trygd, de bidrar også til fellesskapet

Dette vet jeg godt, men det er fortsatt tyveri selv om tyven returnerer deler av tyvegodset i posten.

Ditt parti(?), representerer en (unnskyld utrykket) en latterlig klasseskille politikk som ikke kommer til å fungere lenger en nesa rekker.

Hvorfor ikke?

Partirepresentanten i den refererte videoen høres ut som en pensjonert konspirasjonsteoretiker som ikke har rot i virkeligheten.

Hva er konspirasojnsteorien i dette tilfellet?

Fellesskapet er noe som har gjort Norge til et så rikt og velfungerende land som det faktisk er.

Gode fellesskap bygger på frivillighet.

Endret av klatreren
Lenke til kommentar

Sitatet er hentet fra en av diskusjonene her på forumet angående mennesker som ikke hadde kapasitetene til å få barn eller brødfø seg selv. Hadde ikke søkefunksjonen på forumet vært så hinsides forferdelig så skulle jeg nok funnet det litt lettere.

Du kan ikke la andre mennesker heller leve i fred. Da du er avhengig av samhandling med de. Forutsatt selvfølgelig at du ikke kan finne deg en gård og dyrke din egen mat og leve på den uten å samhandle med noen andre.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Robert: Men du vil ikke la meg leve i fred? Alle skal med, ingen slipper unna? Kan ikke disse 213 personene leve utenfor deres maktsyke velferdsstat og i fred?

Jo selvsagt Warz. Bare lev og kos deg med livet, det er så altfor kort. Enn om teorien om ytringsfrihet ikke alltid stemmer, skal ingen i Norge forfølges for deres politiske syn eller mangel på dette som sådan. Man kan i så måte ikke forvente at alle skal være enig, men debatt er alltid velkommen.

:)

Lenke til kommentar
Du kan ikke la andre mennesker heller leve i fred. Da du er avhengig av samhandling med de. Forutsatt selvfølgelig at du ikke kan finne deg en gård og dyrke din egen mat og leve på den uten å samhandle med noen andre.

Samhandling trenger ikke være bygge på tvang. Hørt om frivillig samarbeid?

Man kan i så måte ikke forvente at alle skal være enig, men debatt er alltid velkommen.

Jeg forsvarer retten til alle meninger og ytringer, men jeg kan dessverre ikke forsvare tvang.

Lenke til kommentar

Samhandling trenger ikke være bygge på tvang. Hørt om frivillig samarbeid?

Samhandling kan være frivillig, men sålenge det eksisterer eiendomsrett eksisterer det tvang. Eksisterer samhandling, så eksisterer tvang.

Lenke til kommentar
sålenge det eksisterer eiendomsrett eksisterer det tvang.

Hæ? Lol. Mener du alle skal kunne gjøre som de vil med alt og alle? Hvordan skal dette kunne kombineres med retten til liv? Rett til liv forutsetter i det minste eiendomsrett til mat og drikke.

Endret av klatreren
Lenke til kommentar

Om alt staten har selges (slik at de rikeste nå for kjøpt alt) mens pengene fordeles på folket som så lever heftig en stund, arbeidsplasser, osv legges ned slik at det bare står igjen politi og rettsvesen, vil det I den situasjonen som oppstår da er det vanskelig å si hva prisene blir for rent vann, strøm, bruke de private veiene som er solgt, uten inntekt fra naturressursene våre lenger er vel bil uansett en utopi for de fleste i en slik situasjon, spørsmålet er hva som sker med sykkelveiene. Vil det bli bomstasjoner der?. osv

Det neste blir det med jobbene. Uten minstelønninger, og etter at naturressursene osv er solgt, blir det vel en jobb i en fabrikk der det konkurreres med de utviklende økonomiene for de fleste.

Nå er den norske økonomien i en virkelig boom. :grin: Aksjemarkedet er bra og veksten stor.

Det begynner å minne meg om folk som jobber på sukkerfarmer nå, der de tjener 2 dollar dagen, og det attpåtil er at de som eier farmene har egne butikker de må handle på farmene hvor prisene er høye i tillegg. :innocent:

Endret av festen
Lenke til kommentar
Om alt staten har selges (slik at de rikeste nå for kjøpt alt) mens pengene fordeles på folket som så lever heftig en stund, arbeidsplasser, osv legges ned slik at det bare står igjen politi og rettsvesen, vil det I den situasjonen som oppstår da er det vanskelig å si hva prisene blir for rent vann, strøm, bruke de private veiene som er solgt, uten inntekt fra naturressursene våre lenger er vel bil uansett en utopi for de fleste i en slik situasjon, spørsmålet er hva som sker med sykkelveiene. Vil det bli bomstasjoner der?. osv

Prisene vil gå ned. Bomstasjoner høres ut som en dårlig måte å finansiere sykkelveier på. Markedet finner nok bedre løsninger.

Uten minstelønninger, og etter at naturressursene osv er solgt, blir det vel en jobb i en fabrikk der det konkurreres med de utviklende økonomiene for de fleste.

Minstelønn ødelegger for økonomien. Det samme gjør. Bruk google og studer selv!

Nå er den norske økonomien i en virkelig boom. :grin: Aksjemarkedet er bra og veksten stor.

Nei, det er krisetider nå.

Lenke til kommentar
Prisene vil gå ned. Bomstasjoner høres ut som en dårlig måte å finansiere sykkelveier på. Markedet finner nok bedre løsninger.

Nei, det er krisetider nå.

Jeg tror du misforsto. Sykkelveiene skal ikke finansieres. Det skal betales avgift til de som kjøpte sykkelveien når staten privatiserte alt. Du tror vel ikke det blir gratis, eller at det ikke vil bli monopol?

Jeg mente ikke at det er boom nå. Nå er det krisetider. Boomen kommer etter alle tiltakene ble iverksatt og inntektene gikk til de 2 % rikeste istedenfor staten som nå var borte. Det var nå det virkelig kunne bygges opp fabrikker, slik at vi kunne bli et slags lavpris land for Kina, hehe :whistle:

Endret av festen
Lenke til kommentar

Liberalister er de eneste som er 100% mot slaveri. Alle andre mener at vi er delvis eid av staten, noe som kommer fram i saker angående verneplikt, narkotikaforbud og skatt. De liker ikke å innrømme det, men det forandrer ikke på sannheten.

Endret av klatreren
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om en slik ideologi vil fungere uten kaos.

Ser du for deg hva som skjer om 14 åringer uten sertifikat setter seg bak et ratt og kjører i 200km/t? Til og med 18 åringene per idag er knapt modne nok til å kjøre bil. Hvordan ville Norge fungert om 10% var heroinavhengig?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Ser du for deg hva som skjer om 14 åringer uten sertifikat setter seg bak et ratt og kjører i 200km/t?

Det tror jeg eieren av motorveien også ser for seg.

Hvordan ville Norge fungert om 10% var heroinavhengig?

Hva får deg til å tro at folk vil løpe til butikken og handle heroin om det blir lovlig?

Lenke til kommentar

Du har muligheten til å drikke bensin og tennvæske lovlig i dag, men du gjør det ikke. Du har muligheten til lovlig å sniffe formfett og ruse deg på muskatnøtt, men du gjør det ikke. Du kan lovlig spise fleinsopp og ruse deg på kontaktlim, men du gjør det ikke. Å tro at folk er så ansvarsløse at de vil forfalle totalt om de ikke blir beskyttet mot seg selv av politikere, er sykt. Hvorfor tror du mennesket har overlevd såpass lenge?

Lenke til kommentar
Det tror jeg eieren av motorveien også ser for seg.

Av ren nysgjerrighet - hvordan tror du eierne av motorveiene vil tjene pengene sine i et slikt samfunn? Hyppige bomstasjoner? Folk MÅ komme seg fra A til B på veien nå og da, og jeg ser for meg to mulige scenarioer:

A. Det blir ekstremt dyrt å komme seg gjennom de mest nødvendige strekningene

B. Vi får bygget et utall parallelle motorveier med priskonkurrerende eiere. Naturen blir fullstendig vraket.

Det er en grunn til at motorveier ikke er private. Det er enkelte ting man rett og slett ikke kan kapitalisere uten enorme negative konsekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...