Gå til innhold

Det Liberale Folkepartiet i skoledebatt på YouTube (Stortingsvalg 2009)

Warz

Anbefalte innlegg

Den videoen der kunne like godt vært fra en skolerevy med tema politikk. At en leder for et politisk parti faktisk i all seriøsitet kan legge fram politikken til partiet sitt på den måten, er i seg selv grunn nok til å ikke stemme partier som har en så liten rot i virkeligheten.

Dersom han noen sinne lager en barnebok om landet med de snilleste feene, skal jeg kjøpe den til alle barna jeg kjenner, for makan til fantasiverden skal man se lenge etter.

Det er nok du som lever i en fantasiverden her. Dersom du mener noe av det han sa var oppsinn gå gjerne i detaljer på det.

Forklar meg hvordan vi kunne hatt et politivesen uten skatt. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den videoen der kunne like godt vært fra en skolerevy med tema politikk. At en leder for et politisk parti faktisk i all seriøsitet kan legge fram politikken til partiet sitt på den måten, er i seg selv grunn nok til å ikke stemme partier som har en så liten rot i virkeligheten.

Dersom han noen sinne lager en barnebok om landet med de snilleste feene, skal jeg kjøpe den til alle barna jeg kjenner, for makan til fantasiverden skal man se lenge etter.

Det er nok du som lever i en fantasiverden her. Dersom du mener noe av det han sa var oppsinn gå gjerne i detaljer på det.

For det første, DLF ønsker å ha en frivillig skatt, men dersom dette ikke lar seg gjøre, ja så må man betale skatt for å dekke politivesen. Hvilken relevans har dette til det jeg sa? Ingen.

Lenke til kommentar

Hvilken relevans har dette til det jeg sa? Ingen.

xBoffen hevder at skoledebattanten lever i en fantasiverden der supermoralske, ikke-profittorienterte kapitalister sørger for at alle lever i dyp harmoni der alle passer på hverandre. Du er uenig. Du var til og med grei nok til å be eventuelle utfordrere om å gå inn i detaljer. Og det gjorde jeg; samfunnets fattige vil ikke gå inn for å spleise på et politi. Det blir i så fall den rikere halvparten av samfunnet som slår seg sammen for å skape en objektiv og upartisk tjeneste for rettshåndhevelse.

For det første, DLF ønsker å ha en frivillig skatt, men dersom dette ikke lar seg gjøre, ja så må man betale skatt for å dekke politivesen.

Fint. Vi er altså enige i at skatt er nødvendig for å få hjulene til å gå rundt.

Lenke til kommentar
xBoffen hevder at skoledebattanten lever i en fantasiverden der supermoralske, ikke-profittorienterte kapitalister sørger for at alle lever i dyp harmoni der alle passer på hverandre. Du er uenig. Du var til og med grei nok til å be eventuelle utfordrere om å gå inn i detaljer. Og det gjorde jeg; samfunnets fattige vil ikke gå inn for å spleise på et politi. Det blir i så fall den rikere halvparten av samfunnet som slår seg sammen for å skape en objektiv og upartisk tjeneste for rettshåndhevelse.
Han nevte ikke dette så vidt jeg kunne se. Under DLF regner jeg med vi får en moms på 3-5%.

For det første, DLF ønsker å ha en frivillig skatt, men dersom dette ikke lar seg gjøre, ja så må man betale skatt for å dekke politivesen.

Fint. Vi er altså enige i at skatt er nødvendig for å få hjulene til å gå rundt.

Fint, det vi derimot ikke trenger er skatt for å bremse hjulene.
Lenke til kommentar
Han nevte ikke dette så vidt jeg kunne se.

Hvordan var det i så fall du tolket utsagnet nedenfor?

Dersom han noen sinne lager en barnebok om landet med de snilleste feene[1], skal jeg kjøpe den til alle barna jeg kjenner, for makan til fantasiverden skal man se lenge etter.

1. supermoralske, ikke-profittorienterte kapitalister

Under DLF regner jeg med vi får en moms på 3-5%.

Under DLF regner jeg med at rettsvesenet vårt synker til kongolesiske tilstander.

Det var vel ikke du som holdt foredraget i videoen, Warz?

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Dersom han noen sinne lager en barnebok om landet med de snilleste feene[1], skal jeg kjøpe den til alle barna jeg kjenner, for makan til fantasiverden skal man se lenge etter.

Han kan skrive hva som helst, men Onar sa ingenting om "de snilleste feene".

Under DLF regner jeg med at rettsvesenet vårt synker til kongolesiske tilstander.

Da regner du feil. Under DLF blir rettsvesenet styrket og vil bli så bra at man må gjennom rettsvesenet for å lage lover og dersom de bryter med individets frihet og det ikke kan bevises i rettet at det er nødvendig bruk av vold blir ikke loven gjennomført.

og nei, det var ikke jeg som holdt foredraget i videoen, hva får deg til å tro det?

Lenke til kommentar

Han kan skrive hva som helst, men Onar sa ingenting om "de snilleste feene".

Og på hvilken måte er det relevant for diskusjonen vår om hvorvidt Onar Åm har uttalt seg om snille feer?

Da regner du feil. Under DLF blir rettsvesenet styrket og vil bli så bra at man må gjennom rettsvesenet for å lage lover og dersom de bryter med individets frihet og det ikke kan bevises i rettet at det er nødvendig bruk av vold blir ikke loven gjennomført.

Det er slik det er i dag. Det er slik det ikke vil bli med et markedsdrevet rettsvesen. Du skal få sjansen til å fortelle meg om lover som bryter med individets frihet.

og nei, det var ikke jeg som holdt foredraget i videoen, hva får deg til å tro det?

Det var min måte å påpeke at dere begge har en tendens til å forbinde sosialisme med vold.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Selvfølgelig drar han mennesker når han unngikk "Skatt er vold, demokrati er voldtekt og mennesker som ikke har råd til mat har ikke rett til å leve"-kommentarene som han har til tide og utide dratt her på forumet.

Minner meg ironisk nok om det DLF-ere snakker mest om. Fascister, som luller folket inn i svada og ord, og kaller ondskapen sin for all slags fine ting.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Det er slik det er i dag. Det er slik det ikke vil bli med et markedsdrevet rettsvesen. Du skal få sjansen til å fortelle meg om lover som bryter med individets frihet.
DLF ønsker ikke et markedsdrevet rettsvesen. Kanskje du bør sette deg litt inn i DLF før du uttaler deg? Forøverig kan jeg godt nevne noen av dagens lover som bryter med individets frihet:

Påbud/Forbud

- Verneplikten

- Sivilforsvaret

- Skatt og avgifter

- Gambling

- Aktiv dødshjelp

- Kjøp av våpen

- Kjøp/salg av sex

- Alkohol/vin

- Hasj

- Narkotika

- Kvotering

- NOK som tvunget valuta

- Sikkerhetsbelte

- Offentliggjøring av formue, inntekt, skatt

- Restriksjoner på innvandring

- Pensjonssparing

- Nrk lisens

Endret av Warz
Lenke til kommentar
Og libertarianere er stort sett sosiopater uten respekt for individers liv, sikkerhet og velvære.

De som lykkes best i et slikt samfunn de ønsker er de som passer under definisjonen polerte sosiopater. Ikke den mer primitive varianten som havner i fengsel, men den mer sofistikerte varianten.

Endret av festen
Lenke til kommentar
DLF ønsker ikke et markedsdrevet rettsvesen. Kanskje du bør sette deg litt inn i DLF før du uttaler deg?

Unnskyld. Jeg blander stadig med denne tråden.

Forøverig kan jeg godt nevne noen av dagens lover som bryter med individets frihet:

Påbud/Forbud

- Verneplikten

- Sivilforsvaret

- Skatt og avgifter

- Gambling

- Aktiv dødshjelp

- Kjøp av våpen

- Kjøp/salg av sex

- Alkohol/vin

- Hasj

- Narkotika

- Kvotering

- NOK som tvunget valuta

- Sikkerhetsbelte

- Offentliggjøring av formue, inntekt, skatt

- Restriksjoner på innvandring

- Pensjonssparing

- Nrk lisens

Samtlige av disse lovene har vi på best mulig måte blitt enige om å innføre ved å bruke vår frihet. Vi er frie.

Jeg er forøvrig svært enig med deg at punkt 10 burde være opphevet. Med i det tilfellet er det faktisk et svært biaspreget utdanningssystem som har manipulert oss.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

hm... det åpningsinnlegget minner meg noe som Kystpartiet kunne ha gjort, trødd inn i salen med gul regnvest og sydvest, og bare fordi gjorde det stemte 20% på dem på en skole :roll:

Ja, det er viktig å prøve å få inn en liten ironi i et åpningsinnlegg, men dette var litt tragisk egentlig. for mye humor og for lite av DLF's politikk

altså...

- DLF vil la folket selv bestemme om man skal ha skatt

- FRP vil ha 50 milliarder i skattelette

- Høyre vil ha omkring 15-17 milliarder i skattelette

hva høres mest oppnåelig ut? tror jeg satser på høyre her.

for meg virker det som tidligere nevnt at DLF ønsker utopisk samfunn, dog så er dette ikke mulig. vi må ha skatt i Norge for å få billigst mulig helsesystem, skolesystem, utbygging av veier osv.. osv...

Lenke til kommentar
Samtlige av disse lovene har vi på best mulig måte blitt enige om å innføre ved å bruke vår frihet. Vi er frie.

Jeg er forøvrig svært enig med deg at punkt ti burde være opphevet. Med i det tilfellet er det faktisk et svært biaspreget utdanningssystem som har manipulert oss.

Jeg har aldri blitt enig med noen om disse lovene. De er alle brudd på individers frihet, enten du liker det eller ikke.
Lenke til kommentar

4 innlegg er slettet pga. usaklighet. Dette inkluderer innlegg som siterer overnevnte innlegg.

Vi kan alle være uenige i mye rart. Men det betyr ikke at vi kan slippe tøylene og gjøre denne tråden til en vits.

Jeg foreslår at vi legger litt sterkere tøyler på oss. Ok?

Tråden åpnes for posting nå.

Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...