Gå til innhold

Det Liberale Folkepartiet i skoledebatt på YouTube (Stortingsvalg 2009)

Warz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener du at han heller bør organisere en væpna revolusjon?

Det er nok det DLF innerst inne ønsker. Typisk galmannspolitikk, ekstrem tankegang og ønske om anarki.

Tror DLF-ere ikke er politikere, men kun folk med sterke meninger om alt og alle, det er vel derfor de har kapret forumet vårt fremfor stemmere.

Dropp De Falske Liberalerne (DFL), stem heller på ekte liberalere.

DLF ønsker bare å leve i fred, men det får vi ikke lov til. Jeg skjønner at det er vanskelig å se ting fra offerets side, men prøv for en gang skyld.

DLF har mye større interesse i år enn tidligere i følge meningsmålinger. Det at Onar fikk 8,6% på en skole tyder bra. Det er god grunn til å tro at DLF vil gjøre det veldig bra på dette valget i forhold til tidligere, og ved å diskutere DLF f.eks i forum bidrar man til økt interesse, som igjen betyr flere stemmer. Jeg tror egentlig det er veldig mange som kunne stemt DLF bare de visste om partiet og fikk satt seg litt inn i det. Mannen i gata vet ikke hva DLF er, mediene omtaler dem aldri (vel, har skjedd noen ganger ved dette valget faktisk), og det er selvsagt et problem.

Så det spiller ikke noen roller om det finnes personer som lever i dyp fattigdom så lenge alle andre har det bra?
Hva betyr dyp fattigdom i dine øyne? Jeg tror det blir færre "dypt fattige" under DLF, og de fleste som er under dagens fattigdomsgrense vil øke sin velstand i takt med resten. Når den relative velstanden går opp gjør velstanden til de fattige det også.

Velstand går delvis i arv, i dag. Men mye av det som kjennetegner Norge i dag er at mange har stort sett de samme mulighetene , særlig med tanke på utdanning, rike og fattige går ofte på skole sammen i dag. Når
sier at folk må bruke sine egne penger på personforsikring, helseforsikring og skoleplass til sine barn vil ikke det føre til at mange som allerede lever i fattigdom i Norge, bare vil få enda større problemer i det daglige liv?
De fleste familier har råd til det. Fattigdom er ikke et stort problem i Norge, men selvsagt, vi bør hjelpe de som er fattige. Jeg tror fattigdommen vil gå ned under DLF. Det er dessutten umoralskt å hjelpe fattige med andres penger. Endret av Warz
Lenke til kommentar
Som de andre sier, han oppfører seg som mer som en komiker enn politiker.

Selv Det Politiske Parti stiftet av Atle Antonsen og Johan Golden i 2000 klarte å oppnå 1% på landsbasis og opp mot 5% (riktignok et stykke fra 8,6% som denne karen klarte på en videregående) i enkelte valgkretser.

Latterlig... du ser kanskje ikke "litt" forskjell på media oppmerksomheten? neeeeeeeida...
Lenke til kommentar

Egentlig ikke, denne DLF-representanten fremstår ikke som seriøs i talen sin.

Bare hør på publikum, de sitter og ler av hva han sier.

Det er en ting han sa som er veldig sant "Men politikk, det dreier seg om noe som er veldig alvorlig".

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Egentlig ikke, denne DLF-representanten fremstår ikke som seriøs i talen sin.

bare hør på publikum, de sitter og ler av hva han sier.

Jeg hadde også ledd hvis jeg satt der i salen, for han sier det jo på en ganske morsom måte. Dessutten, lenge siden jeg har vært på en skoledebatt med såpass mye applaus, selv høyre lederen og SV måtte klappe litt underveis. Det er kanskje ikke så lett å få med seg når man bare er opptatt av å vri og vende på ting, eller?

Lenke til kommentar
de fleste som er under dagens fattigdomsgrense vil øke sin velstand i takt med resten. Når den relative velstanden går opp gjør velstanden til de fattige det også.
Jeg tror fattigdommen vil gå ned under DLF.

Jeg er ganske enkelt ikke med på denne. Hvorfor?

Fattigdom er ikke et stort problem i Norge

Det er det også en utmerket god grunn til.

Det er dessutten umoralskt å hjelpe fattige med andres penger.

Hva er moral? Samfunnets konsensus over hva som er riktig? [JA!] I så fall tør jeg påstå at usagnet ditt ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Eneste som vrir i denne sammenhengen er DLF med sin skatt er vold-teori.
Det er forskjell på en definisjon og på å vri sannheten. Skatt = vold begrepet har du fått forklart mange ganger og du vet utmerket godt at hvis du virkelig nekter blir du skutt.
Lenke til kommentar

Eneste måten en kan bli skutt i Norge av offentlige tjenestemenn og/eller -kvinner er å skape en situasjon hvor en utgjør en reel trussel mot andre mennesker hvor de kan bli alvorlig skadet som for eksempel bruke skytevåpen mot politi eller sivile mennesker.

Å nekte for å betale skatt har aldri ført til at noen har blitt skutt i Norge.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Jeg er ganske enkelt ikke med på denne. Hvorfor?

Jo mer økonomisk fritt et land er jo mer velstand velstand. Se her.

Fattigdom er ikke et stort problem i Norge

Det er det også en utmerket god grunn til.

Kapitalismen lenge leve :) Se på land preget av sosialismen og ufrie markeder, folk dør som fluer der.

Det er dessutten umoralskt å hjelpe fattige med andres penger.

Hva er moral? Samfunnets konsensus over hva som er riktig? [JA!] I så fall tør jeg påstå at usagnet ditt ikke holder mål.

Kardemommeloven er et eksempel på en god moral: Man skal ikke plage andre, man skal være snill å grei, men forøverig kan man gjøre som man vil.

Det er umoralskt å utøve vold mot mennesker i annet en selvforsvar. Jeg er oppmerksom på at onde sosialister har en annen moral: vold er løsningen på alle problemer. En som har glemt sikkerhetsbelte sier du? Skyt ham! En som nekter å ta i mot Norske Kroner som betaling :O Rett i fengsel! osv osv

Eneste måten en kan bli skutt i Norge av offentlige tjenestemenn og/eller -kvinner er å skape en situasjon hvor en utgjør en reel trussel mot andre mennesker hvor de kan bli alvorlig skadet som for eksempel bruke skytevåpen mot politi eller sivile mennesker.

Å nekte for å betale skatt har aldri ført til at noen har blitt drept i Norge.

Ja, dersom man forsvarer seg mot politiet som representerer loven blir man skutt. At ingen har blitt skutt for å nekte å betale skatt enda betyr bare at folk heller velger livet. Det er vel ganske åpenbart? Det er utrolig hva folk kan finne på å gjøre når valget er døden.
Lenke til kommentar
Du vet like godt som meg at det norske politiet kun bevæpner seg i situasjoner der det er fare for tap av liv.
Jepp, og du vet likegodt som meg at dersom en tar fram våpenet og sier "JEG NEKTER" så kommer politiet tilbake godt bevæpnet og klare til kamp.
Lenke til kommentar
Og går en to steg lenger frem ser man at DLF også ønsker skattlegging, og dermed også voldelige.
Helt riktig. Så går vi noen steg lenger å ser at sosialister ønsker å bruke vold til å bygge operaer osv. Da blir det plutselig voldsromantikere som mener vold er løsningen på alle problemer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...