Gå til innhold

Det Liberale Folkepartiet i skoledebatt på YouTube (Stortingsvalg 2009)


Warz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om han har helt rett er ikke en selvsagt sak, Warz, det er faktisk opp til individet å avgjøre om han har rett eller ei, det er intet selvsagt.

 

Som jeg tidligere har uttalt syns jeg det høres flott ut. Men kommunister som er flinke til å prate for seg klarer også å fremstille kommunismen som en fin ting.

 

Faktum er at de totale ideologiene til slutt ikke fungerer. De er for rigide, for lite pragmatiske.

 

Karl Marx kunne ikke forutse alle eventualiteter, det kan heller ikke liberalismens ideologer gjøre.

 

Men meg om det. :)

Lenke til kommentar

Tja... Usaklig presentasjon? Den var nok ganske godt gjennomtenkt. Han klarte både å nå publikum meget bra, og få frem noen gode poenger. Det er jo egentlig det som teller, ikke først og fremst hvor vanskelige ord man bruker. Denne mannen appelerte ihvertfall mye mer til meg enn all kommunistpropaganda jeg har hørt, som stort sett virker hatefull og sint. Når det er sagt er dette partiet altfor liberalt for meg uansett, og ikke noe jeg kunne tenke meg å stemme på. Men talen var bra. ;)

Lenke til kommentar
Om han har helt rett er ikke en selvsagt sak, Warz, det er faktisk opp til individet å avgjøre om han har rett eller ei, det er intet selvsagt.

 

Som jeg tidligere har uttalt syns jeg det høres flott ut. Men kommunister som er flinke til å prate for seg klarer også å fremstille kommunismen som en fin ting.

 

Faktum er at de totale ideologiene til slutt ikke fungerer. De er for rigide, for lite pragmatiske.

 

Karl Marx kunne ikke forutse alle eventualiteter, det kan heller ikke liberalismens ideologer gjøre.

 

Men meg om det. :)

 

Jeg tror faktisk liberalismen fungerer bra etter en lang periode med kommunisme og at kommunisme fungerer bra etter en lang periode med liberalisme. Jeg tror nærmest det ene fører til det andre.

Lenke til kommentar

8,6% oppslutning til DLF på Forus vgs. Så det tyder på at budskapet slår bra ann hos ungdommen og at folk kan være villig til å stemme DLF dersom de vet at de eksisterer.

 

Simon: Nei, det er ikke en individuell sak. Det han sier er korrekt.

 

Til de andre: Det virker selvfølgelig usaklig for dere, men det er fordi DLFere ikke er interessert i politikk. DLFere har bare et mål, og det er å fjerne så mye av statens oppgaver som overhodet mulig.

Endret av Warz
Lenke til kommentar
8,6% oppslutning til DLF på Forus vgs. Så det tyder på at budskapet slår bra ann hos ungdommen og at folk kan være villig til å stemme DLF dersom de vet at de eksisterer.

 

Simon: Nei, det er ikke en individuell sak. Det han sier er korrekt.

 

Til de andre: Det virker selvfølgelig usaklig for dere, men det er fordi DLFere ikke er interessert i politikk. DLFere har bare et mål, og det er å fjerne så mye av statens oppgaver som overhodet mulig.

 

Problemet slik jeg ser det med politikken til DLF, er at et mest mulig fritt system over tid fremmer økt forskjell på folk, ikke fordi noen er flinkere eller fortjener det mer, men fordi noen rett og slett er mer anti-sosiale , mangler skrupler, altså utnytter de gode intensjonene som lå bak. Systemet må bygges på en annen måte rett og slett for å gjøre det vanskelig for den lille gruppen som ønsker å utnytte det. Det jeg er redd for med et slikt system DLF fremmer, er at mangel på spilleregler innen økonomisk politikk, fører til akkurat det samme som om vi ikke hadde hatt spilleregler for å hindre kriminell aktivitet ellers i samfunnet (nemlig at en liten gruppe ville utnytte det slik at de ender med alle midlene. Det er da systemet feiler).

 

Jeg er for en gullstandard og at sentralbanken avskaffes. Dessverre tror jeg det må til et omfattende lovverk med spilleregler i økonomien, den er på en måte som samfunnet ellers, også der må det være strenge spilleregler. Det er ulikt det DLF står for.

Endret av festen
Lenke til kommentar
festen: Kan du komme med noen eksempler på hvordan en liten gruppe skal kunne utnytte mangel på "spilleregler"?

 

Du må nesten forestille deg det selv. Desto strengere lovverk og sterkere håndheving det er, desto mindre texas blir det. Grunnen til at det blir en mindre gruppe, er at det ikke ligger for folk flest å ha den mangelen på sperrer som er nødvendig for å utnytte systemet. Derfor blir det en mindre gruppe ( ikke den større gruppen), som tjener på en størst mulig frihet.

Lenke til kommentar
Mener du at han heller bør organisere en væpna revolusjon?

 

Det er nok det DLF innerst inne ønsker. Typisk galmannspolitikk, ekstrem tankegang og ønske om anarki.

 

Tror DLF-ere ikke er politikere, men kun folk med sterke meninger om alt og alle, det er vel derfor de har kapret forumet vårt fremfor stemmere.

 

Dropp De Falske Liberalerne (DFL), stem heller på ekte liberalere.

Endret av runesole
Lenke til kommentar
Spørsmål til Warz: Vil ikke DLF sin politikk føre til store forskjeller i samfunnet, og hvor velstand går i arv?
Store forskjeller i samfunnet? Kanskje, men spiller det noen rolle når den relative velstanden går opp for alle?

 

Velstand som går i arv? Gjør det ikke det i dag?

Så det spiller ikke noen roller om det finnes personer som lever i dyp fattigdom så lenge alle andre har det bra?

 

 

Velstand går delvis i arv, i dag. Men mye av det som kjennetegner Norge i dag er at mange har stort sett de samme mulighetene , særlig med tanke på utdanning, rike og fattige går ofte på skole sammen i dag. Når

sier at folk må bruke sine egne penger på personforsikring, helseforsikring og skoleplass til sine barn vil ikke det føre til at mange som allerede lever i fattigdom i Norge, bare vil få enda større problemer i det daglige liv?
Lenke til kommentar

Som de andre sier, han oppfører seg som mer som en komiker enn politiker.

 

Selv Det Politiske Parti stiftet av Atle Antonsen og Johan Golden i 2000 klarte å oppnå 1% på landsbasis og opp mot 5% (riktignok et stykke fra 8,6% som denne karen klarte på en videregående) i enkelte valgkretser.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...