snole Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Jeg driver å vurderer å kjøpe meg en ny monitor for å erstatte min 4(?) år gamle Dell 2005FPW 20". Det jeg er ute etter er en 24" LCD med høydejustering, pivot, svivel og tilt. Oppløsning 1920x1080 evt 1920x1200 (helst). Skjermen bør og ha innebygd USB2.0 HUB. Tilkoblinger jeg har behov for er DVI, men gjør ikke noe om den har HDMI. En på jobben kjøpte nettop denne her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=112689 Det virket som en grei nok skjerm, men den har ikke USB. Så jeg har kikket litt på Netshop, og funnet denne her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=128007 Den har USB-hub, og kan vel forsåvidt også bruke USB-tilkobling istedenfor VGA/DVI. Men vet ikke om den finnes i 24" utgave. Og så har jeg funnet denne her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=119971 Det kan se ut som det nærmeste jeg kommer kravene med USB, størrelse (24") og oppløsning. Har dere noen andre gode alternativer? Det trenger ikke være Samsung. Egentlig er jeg veldig fornøyd med Dell-skjermen jeg har, og kunne egentlig tenkt meg en Dell U2410 evt Dell 2408WFP Men 6000-6500 er litt for mye denne gangen. Den gamle kostet rundt 6.500,- den gangen den var ny, men kjøpte den på kampanje da den kostet "kun" 4500,-. Edit: Glemte visst i farta å si hva bruksområdet er. Stort sett desktop-ting, litt spilling og videoredigering/bilderedigering på amatørnivå. Klarer meg egentlig helt fint med skjermen jeg har, bortsett fra størrelsen. Endret 4. september 2009 av snole Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Har selv svært god erfaring med Eizo skjermer, og har lillebroren til denne http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=128071 De er ikke de peneste, men har god bildekvalitet, USB-hub, tilt, høyde og swiveljustering.... Og 5 års garanti fra produsent.... Lenke til kommentar
snole Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Steike, den var ikke dum. Var ikke så forferdelig stygg. Egentlig i samme leia som den ene Samsungen jeg linket til. Viktigste er at bildet er bra, og at tilkoblingene er der. Eizo har jo alltid gått for å være bra, men jeg vet ikke hvordan det er med billigskjermene dems. Takker for tipset i alle fall. Lenke til kommentar
snole Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Fant noen tråder her inne som linket til en webshop som selger Dell U2410 til Kr 4.195,- Det er jo ganske billig, men er litt skeptisk til slike butikker man ikke har hørt om. En ting er jo å få varen, men hva med garanti/reklamasjon osv. Så jeg ringte Dell i dag og snakket med en hyggelig svenske. Sa til han at jeg veldig gjerne kunne tenke meg en U2410, men at jeg har funnet den billigere på en annen webshop. Han var ikke snauere enn at jeg fikk en meget hyggelig pris som det var vanskelig å si nei til. Så nå venter jeg i spenning på en Dell U2410. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Fant noen tråder her inne som linket til en webshop som selger Dell U2410 til Kr 4.195,-Det er jo ganske billig, men er litt skeptisk til slike butikker man ikke har hørt om. En ting er jo å få varen, men hva med garanti/reklamasjon osv. Så jeg ringte Dell i dag og snakket med en hyggelig svenske. Sa til han at jeg veldig gjerne kunne tenke meg en U2410, men at jeg har funnet den billigere på en annen webshop. Han var ikke snauere enn at jeg fikk en meget hyggelig pris som det var vanskelig å si nei til. Så nå venter jeg i spenning på en Dell U2410. pris snakker vi om da? Lenke til kommentar
snole Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 4.300,- ink frakt. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 4.300,- ink frakt. det var jo en sterkt redusert pris da...skyldes dette? når dette er sagt, er dette en reel pris/er det verdt prisen? skjerm med noen av de samme egenskaper kaan en få for nesten halvparten eller noe.... en kan jo og feks doble prisen, så får en 32/37" LCD TV bare for å sammenligne litt - kanskje ikke helt reelt, men.... jeg bare lurer.... selv på utkikk etter ny skjerm, +23". Lenke til kommentar
snole Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Prisen skyldes vel at en annen side selger den for 4.195,- Om det er verdt det? Sitter nå på den gamle skjermen (enn så lenge) og den kostet ca det samme i sin tid. Den er jeg utrolig fornøyd med, og den er 4-5 år gammel. Er bedre bilde på den enn på de billigskjermene som jeg har testet selv. Noe av grunnen til prisen er typen LCD-panel som brukes. Billigskjermene i dag bruker den billigste typen, TN. Så har man VA, som f.eks Dell 2408WFP bruker. Men blant de som er kresne er det IPS som gjelder. Både den gamle min og U2410 bruker IPS-panel. Klart, er man ute etter en rimelig skjerm og ikke har store krav til fargegjengivelse, kontrast osv så er en skjerm til 2-3 tusen helt sikkert bra nok. Hadde i grunn bestemt meg for å kjøpe billig denne gangen. Samsung 2443BW til 2500,- Men så ble jeg bekymret for at jeg ikke ville bli fornøyd med "billigskjerm". Hadde ikke kjøpt U2410 til 6500,-, men da Dell uten problem matchet prisen fra den webshopen som selger U2410 grisebillig, så var det done deal. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Dell G2410 - http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-...7-33581193.html Dell SP2309W - http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-...ain;contentBody Endret 17. september 2009 av itspersonal Lenke til kommentar
HDad Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Prisen skyldes vel at en annen side selger den for 4.195,- Om det er verdt det? Sitter nå på den gamle skjermen (enn så lenge) og den kostet ca det samme i sin tid. Den er jeg utrolig fornøyd med, og den er 4-5 år gammel. Er bedre bilde på den enn på de billigskjermene som jeg har testet selv. Noe av grunnen til prisen er typen LCD-panel som brukes. Billigskjermene i dag bruker den billigste typen, TN. Så har man VA, som f.eks Dell 2408WFP bruker. Men blant de som er kresne er det IPS som gjelder. Både den gamle min og U2410 bruker IPS-panel. Klart, er man ute etter en rimelig skjerm og ikke har store krav til fargegjengivelse, kontrast osv så er en skjerm til 2-3 tusen helt sikkert bra nok. Hadde i grunn bestemt meg for å kjøpe billig denne gangen. Samsung 2443BW til 2500,- Men så ble jeg bekymret for at jeg ikke ville bli fornøyd med "billigskjerm". Hadde ikke kjøpt U2410 til 6500,-, men da Dell uten problem matchet prisen fra den webshopen som selger U2410 grisebillig, så var det done deal. Var det et engangstilfelle fra Dell at du fikk skjermen så billig, vurderer å ringe dem selv. Hvilken side hadde du sett skjermen til 4195,- Hilsen Rino Lenke til kommentar
snole Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 http://www.dustinhome.no/pd_5010330369.aspx Ser at de har satt opp prisen der til 4.695,- Men ville ringt Dell hvis jeg var deg, kanskje du får den til 4300,- ink frakt hvis du spør dem. Lenke til kommentar
snole Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Da er skjermen på plass. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Da er skjermen på plass. hva fikk du prisen til? ringte du kundeservice og bestilte? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Noen som vet om denne skjermen har HDMI inn eller ut, og det samme for de andre tilkoblingene? Lenke til kommentar
snole Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 @pierce007: Som skrevet lengre oppe, jeg fikk den for 4300,- ink frakt. Ringte kundeservice og sa at jeg ville gjerne kjøpe den skjermen, men at jeg hade funnet den til 4.195 + frakt på dustinhome.no Men nå har dustinhome.no satt opp prisen til 4.695,- + frakt og da spørs det om du får den billigere enn det. Men er bare å prøve. Den har HDMI inn. Eneste utgangen den har er vel audio for headset eller "soundbar" eller hva de nå kaller det. Testet den litt nå med Pixelmator (bilderedigeringsprogram) og bildet er helt sinnsykt bra. WAY bedre enn den gamle Dell'en min. Skulle bare mangle, siden den gamle var 4-5 år gammel. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 @pierce007: Som skrevet lengre oppe, jeg fikk den for 4300,- ink frakt.Ringte kundeservice og sa at jeg ville gjerne kjøpe den skjermen, men at jeg hade funnet den til 4.195 + frakt på dustinhome.no Men nå har dustinhome.no satt opp prisen til 4.695,- + frakt og da spørs det om du får den billigere enn det. Men er bare å prøve. Den har HDMI inn. Eneste utgangen den har er vel audio for headset eller "soundbar" eller hva de nå kaller det. Testet den litt nå med Pixelmator (bilderedigeringsprogram) og bildet er helt sinnsykt bra. WAY bedre enn den gamle Dell'en min. Skulle bare mangle, siden den gamle var 4-5 år gammel. stemmer det, min feil... har denne og et pr andre jeg snuser på. en annen ting, denne har jo mange skjermutganger/inngange. Hvis jeg feks ønsker å bruke min nåværende skjerm i tillegg, kan jeg koble denne til den nye skjermen, eller er det bedre å koble den til skjermkortet mitt (har to dvi)? ser denne og har usb utganger og mediekortleser. men hva er forskjellen/fordelen med dette på en skjerm kontra selve pcen? strømforbruket var vel vel høyt eller? når det gjelder lys, så er det beste å bruke lydkortet på selve maskinen regner jeg med - hvis en skal feks bruke surround og slikt? @pierce007: Som skrevet lengre oppe, jeg fikk den for 4300,- ink frakt.Ringte kundeservice og sa at jeg ville gjerne kjøpe den skjermen, men at jeg hade funnet den til 4.195 + frakt på dustinhome.no Men nå har dustinhome.no satt opp prisen til 4.695,- + frakt og da spørs det om du får den billigere enn det. Men er bare å prøve. Den har HDMI inn. Eneste utgangen den har er vel audio for headset eller "soundbar" eller hva de nå kaller det. Testet den litt nå med Pixelmator (bilderedigeringsprogram) og bildet er helt sinnsykt bra. WAY bedre enn den gamle Dell'en min. Skulle bare mangle, siden den gamle var 4-5 år gammel. testet den på spill, film og slikt enda? oppdatert gjerne med inntrykk.... Lenke til kommentar
snole Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Skal du ha 2 skjermer så er det meningen at du skal bruke de 2 utgangene du har på skjermkortet ditt. Når det gjelder USB og minnekortleser så er det en smakssak. Hadde egentlig bestemt meg for å kjipe ut, og bestille meg en Samsung 2443BW til ca 2,5k. Men så telte jeg over USB-porter på maskinen og ble usikker. Samt at jeg ble usikker på på om jeg ville kjøpe billigskjerm pga kvalitet på LCD-panelet. Har blitt vant til USB-portene på siden av skjermen. Lett å plugge i minnepenn osv. Det at det er minnekortlesere er jo bare fint, da slipper jeg å plugge i den minnekortleseren jeg vanligvis bruker. Ellers så har jeg en USB Bluetooth dongle på baksiden av skjermen. Med kablet tastatur og mus, webcam, Nokiakabel så er det kjekt med 4 ekstra porter på maskinen (via skjermen selvfølgelig). Har 8 på maskinen, der 2 er i front. Men de er jo helt nede ved golvet, hehe. Når det kommer til strømforbruk så er oppgitt strømforbruk ved max lys. Jeg har min på nesten minimum lys (5/100), og den er lyssterk som bare fy selv da. Regnet (via en nettkalkulator) at ved 75W så ville skjermen brukt 657kWh og kostet ca Kr 239,- pr år om den stod på 24/7 med den nåværende strømprisen. Lenke til kommentar
snole Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Testet den litt i dag med trailere for District 9 (HD-kvalitet). Utrolig bra bilde. Samme har jeg merket når jeg driver med fotoredigering. Så er verdt hver en krone, spør du meg. Har ikke testet den med spilling, men er mulig jeg prøver det i løpet av helga. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 http://www.dustinhome.no/pd_5010330369.aspx Ser at de har satt opp prisen der til 4.695,- Men ville ringt Dell hvis jeg var deg, kanskje du får den til 4300,- ink frakt hvis du spør dem. er det meg eller ser jeg helt feil her.... det finnes to forskjellige av denne typen: denne er avbildet på destins sider: http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...&sku=294999 , meen slik jeg tolker det ut ifra betegnelsen, så er det egentlig denne maskine det er snakk om:http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&sku=205470 eller stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
snole Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Du ser veldig feil. U2410 bruker IPS-panel (regnes vel som best), og har masse justeringer for høyde, snurring, tilt og pivot (dreining). G2410 bruker TN-panel (billigst) og har ingen ergonomijusteringer. Det ser du om du sjekker specsene. Testet skjermen i går, spilte litt Americas Army 3.0 Skjermen yter MEGET bra. Kjørte i 1920x1200 og bildet var helt sinnsvakt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå