Gå til innhold

Raid problemer, må bytte driver, men går ikke.

J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle bygge meg ny server..

Den er ikke akkurat bygd av server deler, men har ikke så store krav heller :)

Hadde fra før 2 servere, som jeg fant ut at jeg skulle bygge om til 1 server, med litt mer kraft.

I den ene gamle server'n har jeg et Silicon Image 3114 SATA-Raid kort, med 4x 1tb disker i raid-5 + egen disk til OS.

Nye serveren består av et MSI K8N-Neo 4 hovedkort, dette har innebygget IDE og SATA-Raid kontrollere.

Så jeg har derfor satt opp 2 IDE disker i RAID, som OS disk, dette fungerer utmerket.

Har også gått for Windows 2003 Standard Server 64-Bit.

Problemet kom da jeg skulle koble opp SATA kortet, det ble automatisk installert.. men som et IDE kontroller kort av en eller annen merkelig grunn, og jeg får ikke byttet driver..

Om jeg ber den om å søke etter ny driver i ei mappe, hvor jeg har lagt inn en 64-bit XP driver til en 3114 onboard kontroller til et eller annet hovedkort jeg fant på nettet.

Maskinen gjenkjenner da kortet som et SIL 3114 RAID kort, som da høres veldig riktig ut, men så får jeg beskjed om å restarte, for at endringene skal tre i kraft.

Da trykker jeg jo selvsagt ja.

Men etter restarten så har kortet bytte tilbake til den andre driveren igjen..

Så da lurer jeg på hva jeg skal gjøre??

Evt om jeg kan bruke onboard kontrolleren uten å miste data som er lagret på diskene fra før.. har over 2TB med data på dem..

Den innebyde SATA-Raid kontrolleren er noe Nvidia Raid greier, husker ikke modell nr i farta, denne har alle 4 portene ledig.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...